Дърпат шалтера след 23 ч. и ни цакат жестоко! Токов удар в полунощ помпа сметката
Изкуствено предизвикани токови удари в полунощ товарят сметките за електричество. Това пише „Телеграф“ по информация от технически екипи на големите телекомуникационни оператори, които са викнати след токовите удари, за да възстановят връзката с безжичния интернет.
Потребителите в някои квартали се оплакват от често изключване и включване на електричеството нощем, което води до размразяване и повторно замръзване на хладилниците. От енергото се оправдават, че спирането на тока ставало автоматично, траело секунди и не водело до трайни проблеми. Домакинствата, които ползват нощната енергия, за да пестят от почти двойно по-ниската цена на нощната спрямо дневната тарифа, обаче вместо икономия получават по-висока сметка за ток, обясниха техници.
Човекът си включва пералнята на отложен старт, за да изпере между 23 ч. и 7 ч. сутринта, когато се начислява електроенергия по нощната тарифа. Но след токов удар се губи паметта на програматора, пералнята спира и въобще не тръгва. Така потребителят е принуден да пусне машината на сутринта, когато вече консумираната електроенергия се умножава по цената на тока по дневната тарифа.
Собствениците на вили, чиито електромери са в имота и не са осигурявали достъп за отчет на измервателния уред в продължение на месеци, могат да бъдат сюрпризирани със солидна сума в първата фактура, предупредиха електроразпределителните дружества.
Ако електромерът се намира след границата на имота, неговият собственик трябва да осигури достъп до отчетник. Снемането на показанията за потреблението на ваканционните имоти се извършва всеки месец по утвърден график, както на всички останали обекти. След всеки отчет се издава фактура, обясниха от електроразпределителните дружества. Затова след първия възможен отчет цялото количество консумирана електроенергия ще се фактурира и клиентът трябва да го заплати наведнъж.
Ако отсъстваме повече от година, Енергото ни предупреждава да осигурим достъп и дава дата. Ако не пуснем отчетника, след предупреждение ЕРП-то изключва напрежението на имота.
Ако вилата се използва сезонно и собственикът не може да осигури достъп всеки месец, той би могъл да декларира показанията на уреда в Центъра за обслужане на клиенти, по денонощната телефонна линия или на имейл адреса на ЕРП-то. Клиентът може да заяви и „временно преустановяване на електроснабдяването“, ако ще отсъства трайно.
Другият вариант е да поиска в имота му да се инсталира смарт електромер за дистанционно отчитане, което обаче е за негова сметка.