Държавен жп превоз и в България - ето как
Частните превози не гарантират по-добра услуга, коментира председателят на железничарите към КНСБ Петър Бунев
"И при нас услугата може да стане добра – когато е на пазарен принцип, не с държавна субсидия. В България ще стане, когато по линията София, Пловдив, Бургас влакът пътува със 160 км/ч.". Това заяви председателят на железничарите към КНСБ Петър Бунев пред bTV.
„Частните превози не гарантират по-добра услуга – това го доказа опитът в страните, в които го направиха. Дори в Англия където приватизираха железниците, се готвят за ренационализация“, уточни той.
Превозите с влак са "скъпо удоволствие"
По думите му пътническите превози с влак са „скъпо удоволствие“, защото трудно носят печалбата, която носят товарните.
Относно съкращението в „БДЖ – Товарни превози“ синдикалистът коментира, че по-скоро става въпрос за покани към служителите с предложение за компенсацията.
Очаква се увеличение на заплатите
Според Бунев ще има служители, които може да приемат и после да отидат в Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) или в „Пътнически превози“, където се търсят хора.
На среща днес в БДЖ профсъюзите ще направят отстъпка относно договореното увеличение на заплатите с 15%, каза още Петър Бунев.
Очаква се да се договорят увеличение от 144 лв. за всички служители.
Последвайте ни
1 Коментара: