Експерт обясни какво е можело да предотврати трагедията на "Струма"

Ние сме хора, грешим, но пътят трябва да бъде предвидим и да ни щади

Пътната мрежа у нас по принцип е недофинансирана, а всяко недофинансиране води до по-рядко слагане на маркировъчна боя, както и до по-редки случаи, в които се взимат мерки за оправяне на участъци с концентрация на ПТП-та.

Това заяви в ефира на Нова телевизия инж. Ясен Ишев от Научно-техническия съюз по транспорта.

„Пътната мрежа, която трябва да бъде в добро състояние е около 85%. В момента у нас около 60-65% са в добро състояние. Не съм сигурен дали и този процент реално е такъв”, каза още той.

„За съжаление, нас като одитори по пътна безопасност не ни канят в инспекциите, за да им кажем какво трябва да се направи. Първо трябва да се сложат необходимите знаци, макар че в тази част на денонощието може и да не се видят добре.

Добре е там да се сложи буфер, както и от новия тип мантинели”, посочи Ясен Ишев. 

Относно трагедията на АМ „Струма”, Ишев коментира: „Чухме много мнения на колеги за това, че трябва да има осветляване на магистралата, за слагане на буфери, за по-добра маркировка и по-добро знаково пространство – всички те са прави. Всичко това е допринесло да се случи тази огромна неприятност”.

„Ние сме хора, грешим, но пътят трябва да бъде предвидим и да ни щади, така че дори и да сгрешим, да не се случи това, което се е случило”, категоричен беше той.