„С въвеждането на новите ограничения за скоростта на новите участъци от магистралите трябва да има обозначения къде е разрешена скорост от 140 км/ч.", заяви в предаването „Тази сутрин" по БТВ председателят на Съюза на българските автомобилисти Георги Янакиев.
Според председателя на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи, въвеждането на по-високата скорост е прибързан ход. По думите му, това е трябвало да бъде направено, когато по-пътищата има достатъчно камери. Освен това, според Тодоров в България автопаркът е доста остарял. <br /> <br /> &quot;Такава скорост е разрешена в две държави - в Германия и отскоро в Полша. В Германия има участъци, където дори няма таван на скоростта, но да си припомним, че това е държава със сериозно автомобилопроизводството&quot;, посочи той.<br /> <br /> Владимир Тодоров заяви, че пряката връзка между увеличаването на скоростта и увеличаване на броя на загиналите и пострадалите при катастрофи е доказана. &quot;С този ход пукаме духа от бутилката&quot;, каза още той.<br /> Георги Янакиев не се съгласи, че автопаркът в България е остарял. Има много автомобили, за които 140 км/ч не е толкова голяма скорост, а освен това те са снабдени с модерни системи за управление и спирачни системи.<br />