Ето кои ученици ще могат да идат на безплатен летен лагер
МОН ще препоръча типови критерии за подбор на децата
Министерството на образованието и науката ще препоръча няколко типови критерия, които да помогнат на училищата при подбора на учениците за летните пътувания, финансирани от държавния бюджет.
Това могат да бъдат например продължителност на обучението от дистанция, представяне на ученика в учебния процес, социален и/или здравен статус.
Тези индикативни групи критерии ще бъдат включени в Националната програма „Отново заедно“ по предложение на социалните партньори. Програмата е публикувана за обществено обсъждане до 15 юни т.г.
На проведеното днес заседание на Отрасловия съвет за тристранно сътрудничество в средното образование социалните партньори поискаха също да бъде регламентирано допълнително възнаграждение за ръководителите на ученическите групи в рамките на „Отново заедно“.
„Високо ценим труда на педагозите и отчитаме тяхното натоварване по време на тези пътувания.
Заплащането в такива случаи обаче е системен, недобре регламентиран проблем, който стои от години и не може да бъде решен в рамките на конкретната национална програма“, обясни министърът на образованието и науката Николай Денков, цитиран от БНТ.
Ето защо в това отношение „Отново заедно“ ще се реализира по досегашния ред.
Министърът предложи да се работи паралелно по евентуалната промяна в регламента за възнагражденията при ученически пътувания и по реализацията на новата национална програма, без двата въпроса да се поставят в зависимост един от друг.
Според социалните партньори заплащането на ръководителите на групи трябва да се уточни в договорите между директорите на училища и туроператорите, които ще организират пътуванията.
„МОН не може да се меси във взаимоотношенията между тези два самостоятелни правни субекта“, каза министър Денков.
За „Отново заедно“ са заделени 15 млн. лева от държавния бюджет, които ще стигнат за шестдневна почивка на 30 000 ученици и придружаващи ги педагогически специалисти.
Целта на новата национална програма е да насърчи възстановяването на комуникацията между учениците, да помогне за обогатяване на тяхната култура, да стимулира работата им в екип, да създаде условия за увеличаване на физическата им активност.
Всичко това е от важно значение за присъственото започване и провеждане на образователния процес през следващата учебна година.