Фабриката за фалшиви новини с нов орган

Тенденцията, наречена фалшиви новини (fake news), е пропагандното оръжие за манипулиране на обществото, изобретено от медийните пипала на магната Джордж Сорос и употребявано в угода на интересите му по цял свят. Стартираме кампания, в която изобличаваме фалшивите новини, които слугите на Сорос у нас и по света публикуват с цел обслужване на конкретни олигархични интереси, пише "Монитор".

Издателите на новоизлюпения вестник „Прас прес“ тиражираха през „Фейсбук“ фалшивата новина, граничеща с клевета, че медията им не се разпространява по нареждане на Делян Пеевски. Естествено твърденията на издателите на „Прас прес“ моментално бяха подхванати и раздути от Фабриката за фалшиви новини, съставена от медиите от кръга „Капитал“ и присъдружните им сайтове, които веднага ги припознаха като свой новоприсаден орган. Това е поредният опит за заблуда на обществото, свързан с името на издателя ни Делян Пеевски. Публично доказуем и лесно проверяем факт е, че той няма нищо общо с разпространението на печатни медии.

„Прас прес“ ООД има договор за разпространение с „Национална дистрибуция“ АД. Това бе потвърдено от изпълнителния директор на фирмата Владимир Гергински. „Имам договор с тях, какъвто имаме с всички вестници в страната, и го изпълняваме“, обясни Гергински. Той беше категоричен, че компанията няма нищо общо с Пеевски, тя е акционерно дружество и всеки, който се интересува, може да намери публична информация за собствеността й.

Фактите, обаче явно не се вписват в рекламната стратегия на издателите на „Прас прес“, тъй като дуетът Иван Бакалов и Христо Комарницки упорито организират скандали. В това число и в офиса на разпространителската фирма. В опитите си за самореклама те дори въвлякоха национални телевизии. Истината е, че читателите са тези, които определят дали един вестник се търси, а не мними скандали. Проблем на самите издатели е дали опитът им за участие в медийния пазар ще бъде успешен, или вестникът им ще се окаже просто поредното бледо копие на легендарния „Стършел“. Такъв беше предишният несполучлив опит за издателска дейност на Чавдар Николов с вестник „Анти“.

Неговите сегашни съдружници Иван Бакалов и Чавдар Георгиев пък са видна част от екипа на вестник „Новинар“, който има най-голяма роля за съсипването на медията и набутването й в огромни дългове. Немалка роля за успеха на един вестник има безпристрастността му, а доказателство за наличието на такива качества у издатели като Комарницки е фактът, че в своите среди той е известен с това, че прави подбор на личностите, които окарикатурява, и се фиксира в точно определени хора, като например бившия премиер Бойко Борисов. А други, от някои приятелски кръгове, четката му просто ги подминава. Какво да се прави – диалектика!