Да не се премахват абонаментните карти за една линия от градския транспорт ще настоява кметът на София Йорданка Фандъкова. Предложението е от 1 април единствената алтернатива за столичани да остане картата за цялата мрежа. Стратегията за развитие на градския транспорт в София трябва да бъде гласувана от Общинския съвет утре.
Основният аргумент на транспортната комисия в СОС за отпадането на евтините карти е, че те се ползват от много малко граждани. Така хората, които редовно ползват градския транспорт, ще трябва да си купуват карта за цялата мрежа за 50 лева вместо за 23, колкото е абонаментът за една линия.<br /> <br /> Фандъкова обаче се обяви категорично против и заяви пред БНТ, че това не бива да се допуска. &quot;Ще настоявам да остане картата за една линия. Това е категоричната ми позиция, тъй като не може хората, които наистина са добросъвестни и искат да си плащат пътуването, да ги караме директно да се абонират за цялата градска мрежа и се надявам колегите да приемат това&quot;.<br /> <br /> Недоволството на столичани беше предизвикано и от друго предложение за промени в зоните за платено паркиране, а именно вдигането на таксата за Синя зона в идеалния център от 1 на 2 лева. Според Фандъкова решението не е окончателно и утре ще стане ясно дали ще се стигне до двойното поскъпване.<br /> <br /> &quot;Целта на Синята зона е не да се събират пари, а да се ограничи влизането в идеалния център. Затова от 1 септември ще бъдат пуснати и буферните паркинги на &quot;Цариградско шосе&quot; и Централна гара, а дотогава ще е готов и вторият метродиаметър&quot;, обясни кметът.<br /> <br />