Гаф в Нова телевизия провокира зрители и експерти. Оказа се, че репортерите не познават градусите на термометъра, които са коренно различни по скалата на Фаренхайт и тези по Целзий.
Репортаж на телевизията за замръзването на дизеловото гориво, продавано по бензиностанциите в страната, бе изграден на твърдението, че промяната на свойствата при ниски температури става при минус 13 градуса. Материалът бе излъчен тази сутрин, но след внимателно вглеждане в показаното и справка в спецификациите за горивата, действащи у нас, се видя, че истината е доста по-различна.<br /> <br /> Всъщност, измамите в пуснатия днес сутринта репортаж са няколко. Първата е свързана с техническата характеристика на произвежданите и продавани у нас дизелови горива, които имат свойства за използване до минус 15 градуса по Целзий, а не при минус 20, както бе казано от репортерката. <br /> <br /> Това ясно се вижда от анализите на дизелово гориво по БДС. Втората измама е още по- фрапантна &ndash; в репортажа ясно се вижда ,че показанията на термометъра във фризера, където са престояли горивата, показва минус 13 градуса, но по Фаренхайт!<br /> <br /> Същата стойност е равна на минус 24.5 градуса по Целзий, което е с повече от девет деления на температурната скала под спецификацията на производителя. Това показва, че коментираните качества на дизела в материала е за температура, много по-ниска от заложената в техническите му характеристики. Фактите потвърдиха пред БЛИЦ и технически експерти.<br /> <br /> Те потвърдиха и факта, че в БДС няма изискване за цвят на горивата и леко потъмняване в никакъв случай не означава негодност за употреба или опасност за двигателя на автомобила.<br /> <br /> Въпросът защо от една Национална телевизия пускат подобен репортаж може да има два възможни отговора. Първият, че репортерите на телевизията не правят разлика между градусите по Фаренхайт и Целзий. <br /> <br /> Вторият, че се прави услуга на някой, който е заинтересован от подобно измислено твърдение. /БЛИЦ<br /> <br />