Ген. Попов: Самолетът „Чесна“ не е имал радар за опасно време и пилотът се е...

Причината за трагедията най-вероятно е силно динамичното време, което е нормално пролетта

Имаше разговори между двамата премиери. Който познава нашият премиер, знае колко интензивно работи той по такива въпроси. Това каза в предаването „Лице в лице“ по bTV ген. Константин Попов, бивш командир на военновъздушните сили и бивш началник на отбраната, по повод катастрофата на самолет „Чесна“ в Северна Македония, при която загинаха четирима българи.
 
Неочаквани обрати и голяма мистерия обвиха самолетната катастрофа в Северна Македония!

„Изключително неприятен инцидент. Наистина трагедия. Цяло семейство“, коментира ген. Попов, който е депутат от ГЕРБ и председател на Комисията по отбрана в Народното събрание.
 
„Телата са в Скопие в момента. Предстоят процедури по официално разпознаване, съдебномедицински експертизи. Затова и не се оповестяват официално имената“, обясни той.
 
„Всъщност пилотът отговаря за своите решения. Той управлява машината, това е нормално, тъй като ръководителят на движението няма как да се качи горе в машината“, каза летецът.
 
Той посочи и вероятната причина за инцидента: „Най-вероятно е силно динамичното време. Това е нормално пролетта, да има рязка смяна на условията“. Според него в планината се усилва ще повече тази непредсказуемост.
 
„Пилотът има достатъчно опит, според това, което беше пуснато в средствата за масова информация. Бил е подготвен за полети в прости метеорологични условия, тоест визуални полети. Самите прибори се ползват като помощно средство. Когато влезеш в една такава сложна обстановка, човек започва да изпитва и вътрешно напрежение, това си оказва своето влияние“, смята ген. Попов.
 
По отношение на пилота той коментира: „Най-вероятно не е бил в гражданската авиация, не е бил и във военните. Знаем, че има лиценз. Той може да лети с този тип самолет в правилата за визуални полети“.
 
„Този самолет надали има радар, който да показва къде са опасните метеорологични условия. Затова и тези полети са по-сериозно наблюдавани от ръководителите на полети“, обясни летецът.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!