Трябва да се промени държавната политика за безопасност на пътя. В националния класификатор да има професията шофьор. Изискванията към тези хора ще станат много по-големи и те ще бъдат облечени в законови правила,за да изпълняваш професията водач на МПС, заяви в “Здравей, България” Йонко Иванов, който е председател на Българския съюз по авто-мото подготовка.
В София има 5 800 таксита. Все по-често се виждат шофьори, които си гледат телевизия докато карат. За това трябва да има санкции. Психотестовете се купуват. Това е основният проблем, категоричен е Иванов. <br /> <br /> Таксиметровата дейност е единствената, която подлежи на два разрешителна режима. Тя се контролира и от финансовото министерство, заяви пък депутатът от БСП Георги Свиленски, който е зам.-председател на парламентарната комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения. &ldquo;Повечето изпити, за да станеш таксиметров шофьор и да вземеш разрешително, се извършват от едно лице в ДАИ. Имаме сигнали срещу него, че ако не си платиш, няма как да си вземеш изпита. Той в момента е задържан. Не мога да кажа името му преди да приключи разследването&rdquo;, разкри той.<br /> <br /> Общинският съветник Вили Лилков гарантира, че броят на такситата ще бъде намален, тъй като това влиза в правомощията на общината. Той се съгласи с тезата на Иванов, че държавата я страх от таксиметровия бранш. <br /> <br /> &ldquo;Очакваме съвсем скоро да приключи и проверката на автобусните спирки в София, за да преценим, какво трябва да подобрим и там&rdquo;, каза още&nbsp; Лилков. /БЛИЦ <br /> <br /> <br />