Глобата от КАТ да се определя според размера на заплатата или на базата на данъчната декларация.<br /> &nbsp;<br /> Това предложение беше направено вчера от председателя на управителния съвет на Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътища Георги Петров. Идеята се прилага в част от европейските страни, като целта е хората с по-сериозни доходи, за които една глоба за превишена скорост не е проблем, да плащат повече, за да има ефект от санкцията, пише &quot;Монитор&quot;. <br /> <br /> За пример беше даден бизнесмен, спрян в Швейцария със скорост 247 км в час, на когото е била наложена глоба 300 000 франка. &bdquo;Дори и богатите би ги заболяло, ако трябва да платят подобна сума&ldquo;, коментира още Петров.<br /> <br /> От асоциацията на българските предприятия за международен превоз (АЕБТРИ) и Съюза на организациите в автомобилния транспорт (СОАТ) се обявиха вчера за двойно по-солени глоби. Според тях това е<br /> <br /> било направено в страни като Гърция и Унгария<br /> <br /> За неспиране на &bdquo;Стоп&ldquo;, каране след употреба на алкохол и превишаване на скоростта глобите в Унгария варират между 10 000 и 300 000 флоринта.<br /> &nbsp;<br /> &bdquo;Голяма част от нашите шофьори като излязат в чужбина, са изключително примерни, а тук си карат както си искат&ldquo;, коментира председателят на СОАТ Койчо Русев. Освен с по-високи глоби от автомобилния бранш смятат, че безопасността по пътищата би се подобрила, ако се обърне специално внимание и на младите водачи. <br /> <br /> Според Русев за шофьорите с малък стаж трябва да се въведат временни книжки за период от около 3 години. Ако през това време водачът не си е изчерпил контролните точки и не е предизвикал тежки катастрофи, ще получава постоянен документ. Ако някое от двете условия не е изпълнено, водачът