Големи вериги дават ваучери, ако не те пуснат в магазина заради К-19
В Пловдив няма върнат клиент заради повишена температура, коментира Никола Тосков
Утешителен ваучер за всички, които не успеят да влязат в магазина заради съмнения, че са болни. Това предлага на своите клиенти веригата Метро, когато термокамерите на входовете засекат посетител с телесна температура над 37.5 градуса, един от симптомите за коронавирус. Съгласно противоепидемичните мерки такива хора не се допускат вътре, за да няма риск от заразяване, предава Марица.
За компенсация хипермаркетът дава ваучер за следващо пазаруване на стойност 10 лева. Нововъведението е от няколко дни и засега опасенията, че някой може да злоупотреби, не се сбъдват. Въпреки че когато веригата обяви новата си мярка за безопасно пазаруване в условия на пандемия, много хора във Фейсбук с хумор отбелязаха, че сега ще има „едно ядене на сурови картофи”, които вдигат градусите, за да се получи заветният ваучер.
"В Пловдив няма върнат клиент заради повишена температура. Компанията направи много инвестиции, за да се чувстват пазаруващите спокойно", коментира Никола Тосков, управител на Метро Марица. В стаята на охраната има монтирани допълнителни екрани, които засичат съвсем точно броя на влизащите и излизащите в обекта.
"Според разпоредбите на Здравното министерство за нашия магазин с площ от 7000 кв. м могат да пазаруват максимум 200 души, за да се паднат по 35 кв. м на всеки", обясни той.
Всъщност всички хипермаркети се постараха да въведат някакъв ред в пазаруването. Те облепиха пода си със стикери „Изчакайте тук”, увеличиха работното време на обектите, монтираха диспенсъри с дезинфектант, раздават безплатни предпазни маски и покрай коледната истерия назначиха още охрана на входа.
От „Кауфланд” уверяват, че дезинфекцират пазарските колички всеки ден, а лентата за покупки на касата - регулярно. Основен акцент в рекламите и промоционалните им брошури и на Кауфланд, и на Лидл е, че разполагат със сертификат Covid Shield за безопасна среда. В допълнение всички призовават да се плаща с банкова карта, а не кеш, за да се избегне прехвърлянето на пари от ръка на ръка.
Още с въвеждането на извънредното положение през март банките обявиха, че лимитът за плащане на ПОС терминал без въвеждане на ПИН код се вдига на 100 лева именно по тази причина. По наблюдение на касиерите все повече хора използват този метод и заради още един плюс -таксите за теглене от банкомат се увеличават непрекъснато. В момента варират от 0.30 лева за АТМ машина на банката издател на картата, до 1.50 лева - от чужда.
Опитът показва, че след първоначалния ступор хората предпочитат да отидат сами до магазина, отколкото да поръчват на специализирани фирми, които да пазаруват вместо тях. Сега час за такава доставка може да се запази буквално веднага, докато през март се чакаше по два-три дни, показа проверка на „Марица”.
Не се таксува допълнително доставката, ако сумата е над 70 лева, посочват от supermagplovdiv.bg които обслужват БББ. Има обаче такса „обработка на поръчката”, която е 2% от стойността на поръчката. В Т Маркет пък без такса са поръчки до 30 лева, като доставката е възможна чак до 21 часа вечерта.