Голяма наша банка съобщи за сериозен проблем по време на празниците
От "Уникредит" съветват клиентите си да бъдат много бдителни и предпазливи при всеки контакт с непознати търговци или лица
Една от големите банки в България информира своите клиенти, че покрай предстоящите празници лицата, занимаващи се с престъпна дейност, стават особено активни и зачестяват случаите с измами.
От "Уникредит" съветват клиентите си да бъдат много бдителни и предпазливи при всеки контакт с непознати търговци или лица, които се представят за банкови служители.
Някои от най-честите опити за измама са:
"Спешно теглене и предаване на средства от Ваша страна. В такива ситуации в никакъв случай не пристъпвайте към изпълнение на получените указания и незабавно уведомете правоохранителните органи на телефон 112".
"При извършване на плащания към онлайн търговци, както и при продажби и покупки на стоки в платформи за електронна търговия, винаги проверявайте коректността на сайтовете преди да извършите плащане. Не следвайте линкове, изпратени до Вас от трети лица и не въвеждайте данните за Вашите банкови карти преди да сте се убедили в коректността на насрещната страна".
"Не предоставяйте на трети лица получената от Вас динамична парола за потвърждаване на дадено онлайн плащане с карта в телефонен разговор или чат приложение".
"Същата е уникална и е предназначена само за лично ползване от Вас при покупка с карта при интернет търговци. Освен самата динамична парола, нотификацията от Булбанк Мобайл съдържа и информация за търговеца, сумата и валутата за плащането, за която се отнася паролата.
Моля да обърнете внимание на тези детайли (вижте къде се намират полетата с тях оттук) преди да потвърдите трансакцията с въвеждане на динамичната парола".
"Бъдете бдителни при плащания по фактури поради поява на случаи с фалшиви такива. Винаги извършвайте детайлна проверка на сметката и данните на контрагентите си преди да наредите превод, особено при първо плащане към нов контрагент или ако сметката е различна от тази, по която обичайно плащате".
"Внимавайте при получаване на съобщения, в които се изисква директно въвеждане на банкова и лична информация под претекст за актуализиране на клиентски данни, в това число: номер на сметка (IBAN), банкова карта, потребителски имена и пароли за онлайн или мобилно банкиране".
"Моля да имате предвид, че "УниКредит Булбанк“ АД не изисква по какъвто и да е канал от своите клиенти данни, свързани с техните достъпи до Булбанк Мобайл и Булбанк Онлайн, динамични пароли за потвърждаване на дадено онлайн плащане с карта или картовите Ви данни", съобщиха още от банката.