Голяма промяна за градския транспорт в София
Годишната карта също запазва цената си от 365 лв. Тя ще може да се изплаща и разсрочено
Независимият общински съветник Борис Бонев заяви, че днес, след повече от десет годишно чакане, София ще получи справедлива, европейска и модерна билетна система за таксуване в градския транспорт, съобщават от "Спаси София".
Предстоят много положителни промени, които целят транспортът да стане по-достъпен за гражданите, но и да привлечем повече пътници, допълни той.
Хартиените билети и старите перфоратори заминават в историята, за да бъдат заменени от електронни билети и множество възможности за закупуване на билети и карти." - заяви Борис Бонев.
Според Спаси София, въвеждането на билети за неограничено и безплатно прекачване изцяло ще промени пътуванията в столицата. "В рамките на 30 или 60 минути пътниците ще могат да сменят неограничен брой превозни средства - метро, автобуси, трамваи или тролеи. След края на този период, те ще могат да завършат пътуването до края на маршрута си в последното превозно средство без никакви ограничения. Това улеснение съществува в цяла Европа и вече софиянци няма да плащат 3,20 лв. при прекачване, а цената остава 1,60 лв." - сподели Борис Бонев в Столичния общински съвет.
По думите му основното искане на Спаси София е било въвеждането на изгодни годишни карти за всички учащи, както и за всички млади. "Годишната карта за ученици и студенти става 200 лв., а въвеждаме и карта за всички млади до 26 години, без никакви допълнителни условия. Искаме да дадем стимул на младите, които са в началото на кариерата си, да се придвижват изгодно с градски транспорт, допълни Бонев
Годишната карта също запазва цената си от 365 лв. Тя ще може да се изплаща и разсрочено.
Независимият съветник заяви, че се гордее с факта, че от Спаси София са предложили модерната концепция за билетите в София. "Погрижихме се за всички категории пътници - за младите, за работещите, но и за възрастните и хората в неравностойно предложение. Даваме реални възможност всеки да прецени какъв тип карти или билети са най-изгодни и запазихме цените за основите групи ползватели." - сподели Бонев.
Според него, гъвкавата система ще позволи повече хора да ползват градския транспорт и той да стане по-достъпен за големи категории граждани.