Ивайло Московски, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията, пред Илиана Беновска и Радио К2
Радио К2: - Г-н Московски, може ли да отговорите какво е реалното положение в БДЖ с техниката и хората, имате ли финансови лостове и екип от специалисти да санирате положението в БДЖ и в каква посока и как коментирате записаните разговори на един от служителите на БДЖ?
Ивайло Московски: - Не мога да коментирам записаните разговори, защото нямам такава информация. В момента, в който се появи дори анонсът на репортажа на колегите ви от Нова телевизия съм възложил проверка на казусите, които бяха обявени в анонса, така че проверка от Инспектората и одита на министерството по всички теми, които са засегнати в този репортаж вървят в момента. Когато колегите приключат бих могъл да коментирам в каква посока ще се вземат решения.

Радио К2: - Какво е финансовото положение в БДЖ? Твърди се, че няма пари за машинисти, а има за футболисти и в тази връзка става ли още по-наложително започването на концесията на летище София, която да реши част от дълговете на БДЖ?
Ивайло Московски: - Това е по-голяма тема, аз не мога да коментирам нито какви пари струват футболисти, нито нищо. По този начин, по който е представена информацията, нищо не мога да кажа, защото най-вероятно има и шахматисти, има и други спортисти в БДЖ. Там са хиляди хора, поне на мен не ми е известно по нито едно от правилата на министерството, нито на дружествата да бъдат назначавани хора, заради това, че имат някакви хобита там или са спортисти, или нещо друго правят. Назначават се по други критерии. Проверката, ако установи, че има нарушения, нямам сантименти към никого, ще си понесат тези административни отговорности всички, които са допуснали такива неща, ако има такива. От там насетне по темата БДЖ няма никакъв проблем да говорим дълго, но те са казвани много пъти нещата.

Дружеството в първия ни мандат го заварихме фалирало и то всъщност, ако не бяхме положили толкова усилия нямаше да има днес нито тема за футболисти, нито за машинисти, защото просто нямаше да го има това дружество. То бе фалирало с 850 000 000 лв. дългове, необслужвани и към момента дълговете са под 300 млн., така че от гледна точка на управлението на дружеството нямам никакви претенции и няма да обвиня никого от колегите, които работят по темата. Имайте предвид, че основната тема в БДЖ, преди да стигнем до превишенията в часовете превишен труд е финансовата страна, защото въпреки, че са намалени с към 600 млн. дълговете, то продължава да има малко под 300 млн. дългове и днес има преговори с едната група кредитори, т. нар. „облигационери“. В зависимост от постигнатия резултат, аз нямам друга възможност да осигуря такъв ресурс за дружеството, освен вътрешен за системата. Това е добра тема да се отрази, как колегите от Белград постъпиха с тяхното летище и аз не разбирам тук защо е спряна процедурата, но както и да е. Това ни е механизмът и го повтарям за сетен път. Със средства от бъдещата концесия на летище София ще финансираме БДЖ.

Радио К2: - Ако се забави концесията, ще се задълбочат ли проблемите в БДЖ?
Ивайло Московски: - Опитваме се да не се забави концесията. Ако това стане, ще разчитаме на заем от бюджета или от други банки.

Радио К2: - Аз имам още един въпрос по съвсем различна тема, г-н Московски, Вие бяхте един от министрите, които гласуваха против Истанбулската конвенция. Променихте ли си тезата и считате ли, че е нужен по-задълбочен дебат в обществото, за да се разсеят страховете около нея?
Ивайло Московски: - Това, което се направи, е правилно според мен и един по-широк обществен дебат ще даде по-точни аргументи на колегите как да гласуват.

Радио К2: - Вие вече подкрепяте ли Истанбулската конвенция?
Ивайло Московски: - В тази форма, така както е поднесена като тема изглежда двусмислено в частта, където има притеснения. Иначе е безспорно, че насилието върху жени и деца и изобщо домашното насилие е абсолютно неприемливо. В тази част ще подкрепя всички мерки, които са за намаляване, спиране и всякаква превенция на такъв вид насилие. Има два члена, които създават двусмислие, които е хубаво да минат през дебат и да се добави или Тълкувателна декларация, или да има нещо, което по-точно да определи тези понятия.