Големите медии често са средство за пране на пари, каза в интервю за "ШОУ" тв режисьорът.
<em>Известният режисьор Стилиян Иванов е роден през 1968 г. в Сандански. Завършва НАТФИЗ. Работи в БНТ от 1993 г. Измежду най-известните му филми са тези за феномените Ванга и Вера Кочовска. <br /> <br /> </em><strong>- Наскоро преживяхте неприятен инцидент, при който така и не дочакахте &quot;Бърза помощ&quot;. Получавате тежка криза и часове наред линейката не идва въпреки повикванията. Чух, че съдите шефа на &quot;Бърза помощ&quot;?<br /> </strong>- Проблем като този с &bdquo;Бърза помощ&ldquo; касае всички. Оставам настрана това, че днес, в XXI век, нас, българите, все още ни лекуват или примитивно, често със сгрешени диагнози, или качествено, но само в случай, че сме с връзки.<br /> <br /> Искам да насоча вниманието на медиите и Регионалния център по здравеопазване към факта, че шефът на &bdquo;Бърза помощ&ldquo; д-р Георги Гелев не знае законовите разпоредби в нашата страна. На него са поверени огромни ресурси от пари, хора и техника, а се оказва, че в самата си същност той е неграмотен (колегите му отдавна говорят за десетки случаи на злоупотреби, в които е обвиняван през годините &ndash; като се започне от далавери на бившето му работно място в Окръжна болница и се стигне до &bdquo;актуални&ldquo; сигнали за съмнителни покупки и т.н.). <br /> <br /> Особено важен е фактът, че въпросният господинчо, който от 6 години управлява тази важна държавна структура, се е приел твърде насериозно, самообявил се е за несменяем и над закона, и дори не си дава труда да чете новите правилници и разпоредби. Най-официално от ефира на държавната телевизия той анулира правителствено решение, което е влязло в сила от две години, и призова хората да не звънят на тел.112 в случай на нужда, а да търсят помощ на друг, локален номер.<br /> <br /> Защо, въпреки писмения сигнал до Регионалния център по здравеопазване-София, никой не потърси отговорност от разпасания доктор?<br /> <br /> <strong>- Перачница за пари ли са големите телевизии? Има ли в момента родни продукции, които могат да конкурират турските сериали?<br /> </strong>- Нищо ново под слънцето. И в световен план големите медии често са средство за пране на пари. По-страшното е, че у нас т.нар. национални телевизии създадоха малко собствени продукти, отваряйки щедро вратите си за всякакви купешки програми. Разбира се, така е по-евтино, защото да създадеш оригинално предаване се изисква истински сценарен екип, а не пригаждачи на чужди сценарии, истински оператори и режисьори, а не кукли на конци на задгранични режисьорски книги. Или казано с други думи &ndash;<br /> <br /> <span style="color: #800000"><strong>иска се вдъхновение, а не пазарене.<br /> <br /> </strong></span>Май нещата заприличаха на политиката! Каквато държавата, такива и телевизиите. <br /> Единственият въпрос, на който не мога да си отговоря, е: къде потъват милионите, които хазната изсипва в Канал 1? Да сте видели предаване по БНТ, за което цялата страна да говори? И целият този шумен фарс за 50-годишнината на &bdquo;телевизията-майка&ldquo; не изписа вежди, а по-скоро извади очите на всички да разберат, че ако нещо стойностно се е правило на &bdquo;Сан Стефано&ldquo; 29, то било преди десетилетия.<br /> <strong><br /> <span style="color: #800000">По-скоро помен, а не рожден ден честваше БНТ. <br /> </span></strong><br /> И това е така, защото там не разбраха, че телевизия значи не само новини, но и изкуство. Днес в Канал 1 работят много журналисти и малцина истински творци, които няма как да &bdquo;огреят&ldquo; 24-часовата програма на държавната храненица.<br /> <br /> <strong>- Разкажете за срещите си с феномена Вера Кочовска?<br /> </strong>- Кочовска е невероятен човек. Само за няколко часа преодоля моя скептицизъм и<br /> <br /> <span style="color: #800000"><strong>от &bdquo;изследовател&ldquo; се превърнах в &bdquo;поклонник&ldquo; на &bdquo;Феномена Вера&ldquo;,<br /> <br /> </strong></span>както и озаглавих документалния си филм за нея.<br /> <br /> С проницателните си сини очи тя надникна в моето минало и донякъде ме хипнотизира, разказвайки ми чудни истории за познанството ми с фараона Джосер и строежа на стъпаловидната му пирамида /месец след това внезапно, напълно непланирано заминах за Египет/, за пребиваването ми в средновековна Франция и преждевременната ми смърт /никога не съм искал да отида там, отказвал съм невероятни предложения за пътуване във Франция, но едва след срещите ми с Вера заминах за Париж/...<br /> <br /> И до днес имам нужда да говоря с нея всеки път, когато започвам нещо ново. Така например тя благослови пътуването ни до земите на някогашна Месопотамия...<br /> <br /> <strong>- Защо според вас се закриха някои телевизии, които бяха гледани - като Веселина или Ре Тв например?<br /> </strong>- Веселина бе създадена с ясното намерение да се продаде. Задачата ми като директор на тази телевизия бе да създам конвертируем продукт и тя още през първите 5 месеца влезе в десетката на най-гледаните телевизии в България.<br /> <br /> <span style="color: #800000"><strong>А колкото до Ре Тв смятам, че тя е поредната жертва на фалшифицираната пийпълметрия в страната ни.<br /> <br /> </strong></span>Рекламните агенции не защитават своите клиенти и си затварят очите пред стъкмените резултати на статистиките. Например през 2005 г., когато ББТ излъчваше английската футболна лига и хитовия индийски сериал &quot;Кесар&quot;, пийпълметрията сочеше, че ни гледат не повече от 1000 души в цялата страна. А всички знаем какъв е истинският интерес към английския футбол и как се приемат сапунките от рода на &quot;Кесар&quot;, &quot;Перла&quot;, &quot;Сълзи над Босфора&quot;...<br /> <br /> <strong>Едно интервю на Антония СТОЙКОВА<br /> <br /> </strong><br />