Информация, че Васил Найденов е бил обран на бензиностанция, докато е пътувал за участие, обиколи за минути публичното пространство. Потърсихме веднага поплегендата, за да разберем подробности около кражбата. Оказа се обаче, че „не били компютри, а компоти”…
<br /> <strong>- Г-н Найденов, информацията, че сте били обран на бензиностанция, обикаля интернет пространството&hellip; Какво е станало?</strong><br /> - Четох за това, но не е вярно. Преписали са нещо старо, най-вероятно. Не е ставало подобно нещо. Преди много години имаше един обир в центъра на кв. &bdquo;Лозенец&rdquo;, но не е било на никаква бензиностанция. И сега явно някой нещо е разбрал от 4-то РПУ&hellip; нямам представа какво е станало&hellip; <br /> <br /> <strong>- А какво се е случило при този обир в &bdquo;Лозенец&rdquo;?</strong><br /> - Пак обраха кола, взеха ми пари, даже не помня точно колко. Пътувах за концерти в спортната зала във Варна и отмених участията, защото крадците взеха и документи, и паспорти, всичко. Ограбиха колата за нула време. Взеха и всички синбеци и материали, с които работим. Ивайло беше останал да провери отзад нещо, а те са взели през това време всичко отпред. <br /> <br /> Но това, че възобновяват подобна информация, не ме учудва. При мен все такива истории се случват...<br /> <br /> <strong>- Тогава подадохте ли жалба до полицията?</strong><br /> - Да, подадох, до 4-то РПУ. Надявах се поне да си върна част от документите, защото крадците много пъти подхвърлят някъде след това тези неща, но, за съжаление, <br /> <br /> <span style="color: #800000"><strong>никой не върна нищо</strong></span><br /> <br /> И не само това! Спомням си, че ме поканиха от третия етаж да погледна някакви поставени 4-5 човека, както сме гледали по филмите, които първо не можеш да видиш, камо ли да познаеш някой от тях&hellip; абсурдно е да видиш когото и да е от такова разстояние и от такава височина, дори и да си го видял за минути. Така и реагирах, при което следователят казва: &bdquo;Вие много филми сте гледали!&rdquo; <em>(смее се).<br /> <br /> </em><strong>- Доколкото знам, са ограбвали преди години и дома ви &ndash; според информацията, докато сте спели вкъщи&hellip;</strong><br /> - И тук са написали само част от истината. Да, ограбвали са дома ми, но мен ме е нямало вътре, не съм &bdquo;спял сладко&rdquo;. Единия път са се опитали да влязат, но не са успели, а втория път влизат. Имах един рецитал за &bdquo;Златният Орфей&rdquo;, но така стана, че не заминах, но те явно са знаели за това участие, за да влязат. <br /> <br /> Неотдавна отново ме обраха, ето това се случи наистина скоро. Но всяко зло за добро. В момента пък съм поставил изключително много предпазни мерки, нови врати, ключалки, барикадирах се. Човек трябва да взема предпазни мерки, важи за навсякъде, не само за България. <br /> <br /> Толкова неверни неща пишат, че нямам думи, добре, че вие се обаждате, питате, за да не се разпространяват излишно лъжи.<br /> <br /> <strong>- В една от тези истории, които аз четох, дори ви бяха описали като клептоман&hellip; като човек, който, щом види кактус, търси как да си го вземе за вкъщи!?&hellip;</strong><br /> - И това не го знаех! <em>(смее се)</em> Лелеее!&hellip; Но, принципно, ако човек иска да вземе цвете и да го отгледа, го краде, само че в този случай с кактусите как ще стане, с тези бодли?!&hellip; Но иначе има малко вярно &ndash; обичам кактуси. Преди много години имах даже колекция от кактуси, които, за жалост, вече нямам. Но да ви отговоря все пак, <br /> <br /> <span style="color: #800000"><strong>не, не съм клептоман </strong></span><br /> <br /> <em>(смее се), </em>но дай Боже да се крадат цветя, а не като някои хора &ndash; банки! По-добре да крадем цветя, отколкото банки, временно сме на тая земя. По-добре цветя, отколкото надеждите на хората&hellip;<br /> <br /> <strong>- Какво мислите за конфликтите и сблъсъците, които настанаха за пореден път около конкурса &bdquo;Бургас и морето&rdquo;?</strong><br /> - Даже не съм го разбрал, бях постоянно на път през последните дни, всичко научавам в движение. Имах даже такива моменти, в които дори съм спал в колата, и съм спирал да работя в 3 през нощта, да речем, и в 4 съм тръгвал от Варна, и сутринта съм бил вече в София &ndash; на репетиции, да направя звук, а вечерта съм на работа в &bdquo;Кемпински Зографски&rdquo;. На сутринта отново за Бургас&hellip; и т.н. Но поне не шофирам аз, в никакъв случай. Разбирам сега от вас за скандалите в този конкурс. Орлин Горанов е спечелил и е имало поредица от нападки. Но, знаете ли, аз лично в уговарянето на победи много-много не вярвам, защото години наред съм участвал &ndash; и като жури, и като певец. И никога не ми се е случвало, на мен поне, да получа награда наготово. Не вярвам много в това. Както съм скептичен и по отношение на кандидатите ни за &bdquo;Евровизия&rdquo; през годините. Дълги години ситуациите ни бяха твърде странни&hellip; Не съм убеден, че песните, които се даваха за този конкурс, бяха най-добрите, конкурентоспособни за Европа. Без да обиждам някой по трасето, струва ми се, че за &bdquo;Евровизия&rdquo; можеха да бъдат написани много по-добри песни. Колко от тези песни, участвали там, станаха хит и се запяха след това &ndash; не в Европа, а в България? Ако бяха станали тотални хитове тук, да има смисъл да си мерим някои неща! Уви! Човек винаги може да си намира извинение. Бил съм 5-6 години председател на жури в &bdquo;Сребърна Янтра&rdquo;, който стана и международен фестивал последните няколко години. Имало е опити от разни кметски наместници да ни подсказват да гласуваме в една или друга посока, но тези неща лично аз много бързо съм ги парирал, защото много пъти самият аз съм бил журиран по този начин. Никога не си позволявам да не бъда лоялен или точен! Човек не може да си позволи да наглася резултати, твърде грозно е!<br /> <br /> <strong>- На концертите за &bdquo;Евровизия&rdquo;, както и за други конкурси и фестивали, почти винаги ставаме свидетели на едно и също &ndash; на разделение в гилдията&hellip;</strong><br /> - Като се търси под вола теле, винаги стават такива истории! Само ще ви дам един простичък пример за това как не бива да се прави разделение &ndash; преди време, когато аз, Орлин Горанов, Роберта и Мариана Попова се явихме за &bdquo;Евровизия&rdquo;, представихме песен на Румен Бояджиев и Сашо Бързицов. След това по нас се изсипаха какви ли не страсти, нападки, обиди, имали ли сме изобщо право да участваме в конкурса, не отнемаме ли пътя на младите&hellip; най-вече аз и Орлин Горанов&hellip; Отново се потърси под вола теле! За техен ужас обаче, ако трябваше да се заяждам, каквото не сторих, трябваше да им дам за пример гръцката певица, която се яви, която беше на 45-50 години. Тя спечели гръцката &bdquo;Евровизия&rdquo;. Тогава нищо не се каза, а миналата година небезизвестният Енгелберт Хъмпърдинг, който е вече на 80 години, се яви в Англия. Е, какво прави сега с тия нашите селски драскачи, които са с манталитет на хора, дошли от селския чекрък? Абсурдни ситуации са това!<br /> <br /> <span style="color: #800000"><strong>Музиката и сексът не можеш да ги делиш на възраст! Или го можеш, или не!</strong></span><br /> <br /> Има хора, които и млади не могат да правят секс, и възрастни не умеят да правят музика!...<br /> <br /> <strong>- А какво мислите за ситуацията между Тончо Русев и Лили Иванова, която датира от години? В момента композиторът пренаписва с нов аранжимент песента &bdquo;Панаири&rdquo; и я предоставя за изпълнение на Росица Ганева&hellip;</strong><br /> - Така ли? Не знаех за това, доста е странно&hellip; Знам, че Лили имаше някакъв проблем преди време с Митко Щерев&hellip; Явно си е тяхна лична ситуация, въпрос на интереси, знам ли&hellip; Но Лили е тотален професионалист, не става дума за характер, това е мое мнение. Когато говорим за изкуство, мога да кажа, че Лили е прекрасен партньор, а Тончо &ndash; великолепен композитор. При мен такива истории не са ставали, да чукнем на дърво. Имал съм само случаи, в които дадена песен, която съм пял, изведнъж някой я взима и започва да я пее, без да ме е питал. Не съм се карал с никого, но елементарното възпитание изисква друго&hellip; В момента ситуацията е твърде нерегламентирана! Никой не прави отчисление на песните, които се пускат по барове, по заведения... По време на развития социализъм не е имало такива авторски права, нали сега се правим много на европейци, но тогава имахме едни листове, на които се подписвахме. И тези листове преди всяко участие се подписваха. Описваш всичко, пишеш авторите на песента, изпълнителя, всичко, с подписи. Дори да сме лъгали по трасето, ако е имало недобросъвестни, но, въпреки всичко, е имало форма на отчитане на тази музика. До ден-днешен абсолютно никой не попълва! Къде отиват тези права? Защо няма регламент? Как е възможно това! Къде отиват тези пари, в джоба на кого?!...<br /> <br /> <strong><br /> Едно интервю на Анелия ПОПОВА<br /> <br /> <br /> </strong>