Избираме най-близкия офис след изолацията
Възможни са промени дори в трудовото законодателство
Сериозен ръст на споделените офиси след принудителната изолация на хората по домовете им, прогнозират експерти, цитирани от "Труд".
Споделените офиси, или co-working пространствата, предлагат гъвкави условия за наемане, което ще бъде оценено от редица развиващи се фирми, които искат да се позиционират на пазара.
След продължителния престой вкъщи ще бъдат променени навиците на много хора. След периода на изолацията те ще имат нужда от събития и срещи, в които да се социализират.
От друга страна обаче, ще са видели предимствата от работата у дома, без да губят много време и пари за път до офиса. Хората ще се запитат защо да не работя в най-близкото co-working пространство до дома им, вместо да пътуват всеки ден до стария офис.
Те ще искат да са по-гъвкави и да подобрят баланса между работата и личния си живот.
Редица компании, които досега не са насърчавали работата от дома, може да променят отношението си и да насърчат работата от избрана от служителя локация.
Възможни са промени дори в трудовото законодателство, улесняващо дистанционната работа и възможността големи фирми да сключват договори с co-working пространства, за да имат опция за гъвкаво ползване на офиси.
След като бизнес моделът за работа на хората от разстояние бъде тестван няколко седмици, редица фирми може да го приложат и в нормалния им режим на работа.
Всичко това ще доведе до ръст на интереса към споделените офиси, където може да използвате само пространството, което ви е необходимо и то само за времето, което ви е нужно.
Редица споделени офиси предлагат възможност както за общуване между наемателите при използване на общите пространства, така и за уединение, когато това е необходимо. Това става чрез комбинация от затворени офиси, които са част от споделена площ.
По принцип споделените офиси се използват от хора, които работят за компании в САЩ или Европа, както и от самоосигуряващи се граждани, като например работещи в сферата на интериорния дизайн, дигиталния маркетинг и т. н.
Тези пространства са удобни и за развиващи се фирми, които търсят своето място на пазара. Но именно този модел може да бъде разчупен и в споделените офиси все по-често да сядат и служители на големи български компании.