К-19 скача в туршията, пенсионерите се отказаха от евтината зимнина
Сложих си две дози ваксина, и за какво? С очите си съм виждала как мургав младеж пробива с нокът дупка в опаковката на пакетче масло, възмущава се пловдивчанка
И без пари да е, благодаря! Всякакви минават, пипат, кихат, сеят вируса. После COVID на мен да ми скочи в туршията - няма нужда! Така пенсионерка, дебнеща промоции в хипермаркет, с лека ръка се отказва от евтината зимнина, пишат от Марица.
Веригата пусна с до 50% намаление моркови, карфиол, магданоз, зеле, ряпа, девесил и целина в събота, но малцина хванаха последния влак и се сдобиха с изгодна суровина за бидона.
„Сложих си две дози ваксина, и за какво? Всякакви съмнителни екземпляри да подмятат стоката. С очите си съм виждала как мургав младеж пробива с нокът дупка в опаковката на пакетче масло“, възмущава се пловдивчанка. Тя недоумява как клиенти без сертификат са допускани в магазина.
"При 1,20 лв. по пазарите 49 стотинки за килограм българско зеле си е добра цена, но предпочитам да взема от пазара. Тук много ръце го пипат", твърди жена, докато отминава скептично щандовете със зеленчуци и хвърля недоверчив поглед към леко повехнала връзка целина.
В съседна щайга се въргалят няколко изтерзани моркова, които изглеждат по-скоро като след битка, отколкото като свеж и здравословен зеленчук. Майка с момиченце претегля в ръце опърпана зелка, почесва се несигурно по щръкналия над маската нос, после я мята отново в чувала и си избира друга.
Този път мисията е изпълнена - бъдещата салата се търкулва в количката. Отрочето припява „зеленчуци, който не яде…“ и тегли майка си към шоколадовия щанд.
Около доматите за 1,99 лв., внос от Турция, щъка и говори по вайбър енергичен татко. Включил е камерата, а отсреща го поздравяват жизнерадостни дечица. Малките махат, той също жестикулира, дръпва досадната маска и щедро раздава въздушни целувки на домочадието. Грабва мимоходом портокалите за фреша, които му заръчва съпругата, и се отправя към касите.
Проверяващи не се забелязват, само глас от уредбата повтаря познатата мантра за маски и социална дистанция. На входа е поставено шишенце с дезинфектант, но повечето клиенти го подминават, без дори да го отразят.
Разочарован възрастен човек си тръгва с празна количка. Имал навика всяка вечер да посещава хипермаркета към 19,30, за да разучи какви ще са промоциите след 20 часа. Познавал охраната, а тя му издавала предварително намаленията, за да е с едни гърди пред останалите пенсионери.
Пълнел количката и се мотаел из магазина. Когато в 20 часа настъпвал официалният „happy hour“, се подреждал пръв на касата. Напоследък обаче удрял на камък, тъй като промоциите оредели.
Макар за пазаруване в обекти на веригата да не се изисква зелен сертификат, отливът е осезаем, особено при третата възраст, придобила рефлекс да се движи по „зелени коридори“ в сутрешните часове още от времето на първия локдаун, твърдят редовни клиенти.
Не липсват обаче жадни за купон младежи, които обсъждат оживено бутилките по щандовете с алкохол. Те също не се престарават с мерките срещу COVID-19, но за сметка на това се движат на тумби, без да ги е грижа за предаването на заразата.