КЕВР иска обяснения от ЧЕЗ и столичната Топлофикация за спирането на тока и парното през последните дни
Във връзка със сигнали през последните дни за прекъсване на електрозахранването и на топлоснабдяването в райони на гр. София, КЕВР изпрати писма до ръководствата на "ЧЕЗ Разпределение България" АД и "Топлофикация София" ЕАД с искане в 3-дневен срок да бъде предоставена обобщена информация за причините за прекъсванията, броя на засегнатите абонати и предприеманите мерки за възстановяване съответно - на електрозахранването, и на топлоснабдяването. Това съобщиха от пресцентъра на КЕВР.
Дружествата са лицензианти и целта на исканата информация е да се установи изпълнението на издадените им от КЕВР лицензии по отношение на качеството на предоставяните услуги. След получаване на докладите от "ЧЕЗ Разпределение България" АД и "Топлофикация София" ЕАД относно точните причини за прекъсванията, КЕВР ще прецени по-нататъшните си действия.
Във връзка с получени запитвания от граждани и медии, Комисията информира клиентите, че в Общите условия на дружествата ясно е разписана тяхната отговорност в случаите на нерегламентирано прекъсване на електрозахранването и на топлоснабдяването.
Съгласно чл. 39, ал. 1 от одобрените от КЕВР Общи условия на „Топлофикация София“ ЕАД за продажба на топлинна енергия за битови нужди на клиенти в гр. София, „когато по вина на Продавача повредите в топлопреносната мрежа или абонатната станция не са отстранени в срок от 48 часа, той дължи неустойка в размер на стойността на недоставената топлинна енергия за периода на закъснението. Дружеството не носи отговорност за неизпълнение на задълженията си, когато е въведен ограничителен режим на топлоснабдяването, с изключение на случаите, когато въвеждането на ограничителен режим на топлоснабдяването е по негова вина.“
Отговорността на електроразпределителните предприятия при продължително нерегламентирано прекъсване на електроснабдяването е заложена в одобрените от КЕВР Общи условия на договорите за използване на електроразпределителните мрежи. В чл.44, ал 1, на Общите условия на „ЧЕЗ Разпределение България“ АД се посочва, че „в случай, че потребителите останат без електрическа енергия по вина на електроразпределителното предприятие повече от 24 часа след получаването на уведомление от потребителя, електроразпределителното предприятие заплаща на потребителя обезщетение в размер на 30 лева и по 20 лева за всеки следващ период от 12 (дванадесет) часа без осигурена електрическа енергия. Това обезщетение не изключва отговорността на електроразпределителното предприятие за имуществени вреди в по-голям размер, нанесени на потребителя.“