От 10 до 20 000 лева струва едно проучване за нагласите на избирателите преди вот, ако анкетираните са около 1000 души. Това разкри пред bTV Юлий Павлов, шеф на Центъра за изследвания и маркетинг.
Малка част от тези пари оставали като печалба. Партийните проучвания не са основно перо за печалба на социолозите, заяви Павлов. Той изтъкна, че по-важни за агенциите били маркетинговите проучвания, а политическите били витрината на дадена агенция - колкото повече си познал, толкова повече те наемат.<br /> <br /> Тези, които отстояват етиката, не си позволяват да се поддават на изкушения, коментира Геновева Петрова от Алфа Рисърч на въпрос какво би накарало социолозите да вземат пари, за да манипулират резултатите.<br /> <br /> Според нея проучванията не решават резултатите от изборите, а помагат за информирания избор на хората. На практика ние не само че не подценяваме, а надценяваме политическите партии, тъй като доста хора, които заявяват, че ще гласуват по време на проучванията, не отиват до урните, посочи Павлов. /БЛИЦ<br /> <br /> <br />