Хонорарът за социологическа прогноза преди избори стигал до 20 бона

Алфа Рисърч, Афис, Галъп и Центъра за изследвания и маркетинг познали най-точно резултата

От 10 до 20 000 лева струва едно проучване за нагласите на избирателите преди вот, ако анкетираните са около 1000 души. Това разкри пред bTV Юлий Павлов, шеф на Центъра за изследвания и маркетинг.

Малка част от тези пари оставали като печалба. Партийните проучвания не са основно перо за печалба на социолозите, заяви Павлов. Той изтъкна, че по-важни за агенциите били маркетинговите проучвания, а политическите били витрината на дадена агенция - колкото повече си познал, толкова повече те наемат.<br /> <br /> Тези, които отстояват етиката, не си позволяват да се поддават на изкушения, коментира Геновева Петрова от Алфа Рисърч на въпрос какво би накарало социолозите да вземат пари, за да манипулират резултатите.<br /> <br /> Според нея проучванията не решават резултатите от изборите, а помагат за информирания избор на хората. На практика ние не само че не подценяваме, а надценяваме политическите партии, тъй като доста хора, които заявяват, че ще гласуват по време на проучванията, не отиват до урните, посочи Павлов. /БЛИЦ<br /> <br /> <br />