Премиерът Бойко Борисов и наложената лично с неговите протекции кметица на столицата Йорданка Фандъкова сурвакаха яко, направо с гьостерицата своите поданици в първия работен ден от Новата 2010 година. Живеещите в София, както и гостите на града от днес ще си пазаруват по-скъпи талони за пътуване в градския транспорт, както и оскъпени карти за т.нар. социално слаби слоеве сред гражданите – пенсионерите, учащите, инвалидите.
С този акт за пореден път чиновниците от общината, която уж трябва да е социална институция и да мисли за това как да подпомага своите по-неравностойни данъкоплатци, доказа, че ведомството си е чисто пазарно и даже в определен смисъл търгашеско. <br /> <br /> Решенията за оскъпяване на общинските услуги обичайно се прецезират и предлагат от администрацията, но се гласуват от общинските съветници. В Столичния общински съвет пък подопечните на Борисов партийци-съветниците от ГЕРБ са мнозинство. Така на практика цялата власт е в ръцете на бойкоборисовата партия. Затова преспокойно може да се каже, че точно тези хора носят и цялата отговорност за случващото се, както и за неслучващото се в държавата и в частност в най-неселения български град. <br /> <br /> С по-солени цени вече са картите за студенти, пенсионери и хора с увреждания. Талоните за 10 пътувания вече ще се продават за 8 лева. Столичани могат да си купуват, ако имат достатъчно средства, карти за 6 месеца за по 255 лева и за цялата година за по 500 лв., любезно информират от &bdquo;Московска&rdquo; 33. Без да се замислят очевидно кои хора пътуват с обществения транспорт и какви са техните възможности за дългосрочни пазарувания на такива документи. <br /> <br /> Общинарите, които е публична тайна, че се управляват дистанционно от самия премиер, не са притеснени и от факта, че оскъпяват една услуга, но същевременно не е направено нищо за нейното поне минимално подобряване. Който не вярва нека да се качи в автобус №76 например, за да се повози за не повече от две-три спирки. Може и в някоя друга от линиите, които още не са шитнати под масата на частници. <br /> <br /> Условията в колите на градския транспорт са отвратителни и изнервящи и затова гражданственост придоби фразата &bdquo;адски транспорт&rdquo;. С данъците си столичани осигуряват бюджетни пари и за този ресор в общината. Отделно всеки пътуващ налива средства в продънения джоб на кметската хазна и чрез закупения билет. Много фирми рекламират своята дейност чрез колите на обществения транспорт и това се прави с много пари. Чудно къде ли потъват всички тези средства?<br /> <br /> <b>Лина Иванова, БЛИЦ<br /> </b><br />