Платеното паркиране е европейска практика. То няма алтернатива. Алтернативата е хаос. Това е категоричната позиция на кмета на София Йорданка Фандъкова по повод протестите на столичани срещу новите правила за паркиране.
Повечето хора, живеещи в центъра, подкрепят философията на наредбата, обясни Фандъкова в интервю за БНТ. Оказало се, че при уточняването на детайлите на наредбата за паркиране имало много неточности. Документите за винетка за центъра са прекалено много. Фандъкова е наредила да се намали броят им. Вече ще може да се вади стикер за паркиране срещу лична карта, талон на автомобил и документ за собственост или наем. <br /> <br /> Важно е диалогът да продължи, смята кметът. Тя обясни, че отлагането на правилата за паркиране за живеещите в центъра с един месец е с цел решението да бъде взето на база на диалога между гражданите и Столичния общински съвет. Хората трябва да бъдат убедени защо се прави това. А иначе колко трябва да се плаща е въпрос на разчети и дискусии. <br /> <br /> Фандъкова подчерта, че се създават няколко алтернативи за хората &ndash; метрото, буферните паркинги. &ldquo;Всички сме за това да има ред, но да не плащаме за него&rdquo;, отбеляза тя и добави: &ldquo;В идеалния център на града трябва да запазим духа на града&rdquo;<br /> <br /> Кметът се похвали със запазването на цената на билета за градски транспорт &ndash; 1 лев, в условията на криза. На този етап не се предвижда поскъпване. &ldquo;Задържаме я тази цена, защото основното ми усилие е да дадем алтернатива на хората, за да могат да идват в центъра да си свършат работата&rdquo;. Следващата година ще има 50 нови тролейбуси с климатици. <br /> <br /> Ще има и нови автобуси, обеща Фандъкова. В момента се подготвя проект за кандидатстване за европейски средства за над 100 нови автобуса. Кръстовището на телевизионната кула пък трябва да бъде готово до края на ноемвври. До края на септември ще бъде готов бул. &ldquo;Бъкстон&rdquo;. <br /> &nbsp;