Кошмарна тапа от над 3000 камиона на ГКПП „Капитан Андреево“, напрежението ескалира

Превозвачите са категорични, че няма никакъв диалог с управляващите относно проблема и те търпят огромни загуби

Вече почти 2 седмици продължава неописуемият хаосът на ГКПП „Капитан Андреево“. Той започна след като БАБХ прекрати дейността на частната лаборатория за финосанитарен контрол и Агенцията започна да извършва пробите за пестициди в София.

Днес напрежението достигна кулминационната си точка след като над 300 превозвачи блокираха възловото място в очакване да се срещнат с транспортния министър Николай Събев. Заради ескалацията, се очаква на място да бъде изпратена жандармерия.

Превозвачите са категорични, че няма никакъв диалог с управляващите относно проблема и те търпят огромни загуби, чакайки денонощия наред пробата за плодове и зеленчуци да излезе.

В момента има тапа от 3500 камиона от турската част, призна на място транспортният министър Николай Събев за ситуацията на ГКПП "Капитан Андреево".

Той в момента разговаря с турските представители на „Капъкуле“, за да се търси вариант как да се предотврати километричната опашка от тирове с хранителни продукти. Но източници твърдят, че докато всичко ври и кипи, а протестиращите чакат Събев, за да разговарят с него, той отишъл да обядва в Одрин.

Очаква се до минути на място да пристигне председателят на Парламентарната комисия по земеделие Пламен Абровски. Заради неговото посещение от снощи на паркинга в България почти е спряно да се пропускат турски тирове. Целта е да изглежда, че няма никакво струпване на камиони.

Нещата обаче изглеждат трагично, тъй като от вчера на турска територия чакат над 2000 хладилни камиона. Огромното задръстване се е получило заради забавените процедури на БАБХ с изследването на стоките и бавното разтоварване за проверка.

Напрежението не свършва дотук. Защото ветеринарите са принудени сами да разтоварват и товарят камионите. Именно затова местни казват, че хаосът е невиждан. Отделно от това турските търговци са изнервени, тъй като правят огромни разходи заради поддръжка на храната, намираща се в камионите. Шофьорите казват, че 40 лева е разходът на час, за да поддържат температурата в хладилния отсек на камиона. На други пък продукцията е станала негодна за употреба. Заради всичко това не се изключва да има ескалация на напрежението.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!