Обединените искания на Движението за национално единство и спасение „ДНЕС“ и членовете на Фейсбук групата „Не на данък паркинг за живущите в зоните с платено паркиране“ бяха допълнени и с тези на организациите на хората с увреждания, и внесени за разглеждане на извънредно заседание на Комисията по транспорт към СОС в понеделник, където като наблюдатели в заседанието ще участват представители на протестиращите граждани.
В подзаконов нормативен акт на Министерството на регионалното развитие и благоустройството се определят достъпните места за паркиране на автомобили на хора с увреждания пред сгради за обществено обслужване и жилищни сгради, както следва: <br /> <br /> 1. най-малко 3 места за паркиране се предвиждат в паркингите с до 50 места<br /> 2. най-малко 4 на сто от общия брой на местата за паркиране се предвиждат в паркингите с повече от 50 места<br /> 3. най-малко 10 на сто от местата за паркиране се предвиждат в паркингите към сгради, предназначени за лечебни, социални, рехабилитационни, спортни и производствени дейности, и приемни сгради на транспорта<br /> <br /> В наредбата си Столичният общински съвет, в нарушение на Закона за нормативните актове, не се е съобразил с подзаконовия нормативен акт на МРРБ и е решил да съкрати тези бройки, без да има никакво основание за това.<br /> <br /> Новата Наредба създава допълнителни неудобства за хората с увреждания:<br /> Притежателите на карта за преференциално паркиране са длъжни да се свържат и снабдят лично, преди да паркират, от служител или от стационарен пункт/кабина на Центъра за градска мобилност със специален талон, удостоверяващ година, месец, дата и начален час на паркиране /чл. 51, ал. 11 от Наредбата/. <br /> <br /> Тази нова алинея утежнява досегашното положение при паркиране на хора с увреждания, тъй като стационарните пунктове са ограничени по брой и местоположение и представляват допълнителни усложнения за хората с увреждания. <br /> <br /> Гражданско движение &bdquo;ДНЕС&rdquo; смята, че ефектът от новата алинея е съмнителен. Нещо повече &ndash; хората с увреждания многократно са ни сигнализирали, че на сините паркоместа, отредени за тях, са спрели скъпи возила или коли с особен режим на движение.<br /> <br /> &bdquo;ДНЕС&rdquo; продължава да отстоява мнението си, че правилата за паркиране засягат еднакво всички граждани. Ето защо промените в наредбата трябва да отразяват общия интерес и да са в синхрон с българското законодателство. <br /> <br />