Край на тапите, пътуваме до Гърция и Банско с 1 час по-малко: На тази дата пускат най-дългия тунел у нас!

Отсечката от Благоевград до Симитли, която включва и най-дългия пътен тунел у нас, се строи от 2019 г. насам, като по-голямата част от нея, включително и тунелът, са отдавна готови

Рекордьорът по дължина сред нашите тунели  - „Железница“, по магистрала „Струма“, ще бъде отворен за движение на 19 февруари, съобщава "Телеграф", позовавайки се на запознати източници. 

До откриването се стига, след като тунелът стоя две години готов, но затворен заради свлачище в близък участък. В момента по укрепването на свлачището текат само довършителни работи, които ще продължат и след откриването на трасето.

По оценка на експерти те не представляват опасност за пътуващите и движението може да се пусне. Датата 19 февруари не е официално потвърдена и е възможно пускането да се отложи за ден по-късно. 

Отсечка

Отсечката от Благоевград до Симитли, която включва и най-дългия пътен тунел у нас (б.р. - „Железница“ - 2 км), се строи от 2019 г. насам, като по-голямата част от нея, включително и тунелът, са отдавна готови.

Заради некачествени геологически проучвания обаче се оказа, че няколко свлачища в района преди и след тунела не бяха „забелязани“.

По тази причина се наложи укрепването им, което забави пускането на отсечката с близо две години. Укрепителните работи по свлачището от северната страна включват и изграждането на двулентов тунел, през който да мине платното в посока Гърция и който да защити трасето от евентуално ново активиране на свлачището. Този минитунел е на 99% готов.

Ефект

Откриването на участъка от Благоевград до Симитли се очаква да приближи пистите на Банско и плажовете на Бяло море с близо час до София в пикови дни.

Най-осезаем ще бъде ефектът за пътуващите в посока столицата. За тях километричните колони, които се образуваха в края на всеки летен уикенд или сбор от празнични дни, остават в миналото, а по целия път Банско - София вече няма да има нито една тапа.

Облекчение ще има и за идващите от Гърция. В посока и Банско, и Гърция обаче тапата се очаква просто да се премести от Благоевград към Симитли, където магистралата свършва. Окончателното премахване на препятствията по пътя ще се случи едва след построяването и на последния оставащ участък от магистралата - този през Кресненското дефиле.

Утвърдени срокове за това обаче още няма.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук