Кръгът „Капитал” в транс заради „Хемус”! Цял ден гадаят как да завъртят фалшивите си новини
„Медиапул” уцели най-голямата греда с „Техномаркет”
Медиите от кръга „Капитал” и присъдружните им сайтове изпаднаха в транс заради разкритията на „Телеграф” и „Монитор”, че агенция „Пътна инфраструктура” е замесена в скандална афера с корупционен дух при търга за изграждане на участъка Ябланица – Боаза от магистрала „Хемус”, пише в. „Телеграф”.
Победителят за 9 км е спечелим поръчката заради ветроупорни фенери за осветяване на строителен обект. 66 млн. лева от джоба на българските данъкоплатци отиват в консорциума ХВП „Ябланица” ДЗЗД, в който влизат „Хидрострой” АД, „Водстрой 98” Ад и „Пътстрой Бургас” ЕООД.
В петък след около половин ден гадаене около кристалната топка коя от фирмите, участвала в търга, да бъде приписана на депутата от ДПС Делян Пеевски, първоначално за „вражеска” беше посочена „Водстрой 98” АД. Още половин ден обаче беше отделено на хвърлянето на боб, за да нарочат хасковската „АБ” АД като свързана с Пеевски. Ако си бяха направили труда да проверят в Търговския регистър, както изисква обективната журналистика, щяха да установят, че нито едната, нито другата имат нещо общо с Пеевски. Това обаче е неизменна част от практиката на истинските и обективни медии и по никакъв начин не се вписва в стратегията на фалшивите новини. Целта на тази гигантска манипулация е да се съсипят бизнеси и фирми, да се удрят хора с репутация, които не мислят както тях. На всички е ясно, че тези писания са поръчка. Резонният въпрос обаче е срещу каква сума е изпълена? В тази кампания освен бутиковите медии „Капитал” и „Дневник” са включени и присъдружните им сайтове „Офнюз”, „Клуб З”, „Фрогнюз”, „Терминал 3” и „Биволъ”. Така например от последния сайт тръгва и фалшивата новина с някакво участие на Пеевски в снегопочистването.
Една от най-бруталните фалшификации тогава бе на сайта „Медиапул”, който написа: Кампания, свързана с Пеевски, се провалила с чистенето на „Марица”.
Въпросният грантово захранван сайт обаче в петък удари особено голяма греда. Бутиковата медия тиражира поредната фалшива новина, че фирмата „Техномаркет” на Делян Пеевски е осъдена да плати 33 хиляди лева разноски по загубено съдебно дело за наем на магазин в Благоевград, като преди това е загубила аналогично дело и в Русе. Това, разбира се, е поредната опашата лъжа. Истината е, че Пеевски не е акционер в „Техномаркет” от ноември 2016 г., което също може да се провери в Търговския регистър. „Мядиапул” е собственост на Стояна Георгиева – гласа на Иван Костов в неговия кабинет. Всеизвестен факт е, че Драгалевския лаборант е задкусилен акушер на новия политически обект „Дай, България”. Спонсор на проекта е банкерът беглец Цветан Василев. Енергийният бизнесмен Иво Прокопиев, който се смята за гуру на бутиковата партия, миналата неделя си призна, че е част от нея. За капак за партиен шеф беше поставен провалилия се правосъден министър и грантов барон Христо Иванов.
Прави впечатление, че стратегията за разпространения на фалшиви новини от петък включва надуването на балони по различни теми от различни пипала на медийната кохорта около Прокопиев. „Капитал” и „Дневник” например помпят балона за „Хемус”, а „Медиапул” за „Техномаркет”. Колкото е по-голям балонът, толкова е по-видим. Уби последните два балона за съжаление на техните автори се спукаха с гръм и трясък.