Над 22 безплатни експозиции, 17 лектора и 5 уъркшопа, водени от величия в дизайна, ще преобразят столицата в седмицата от 5 до 12 юни на първият фестивал за дизайн в България SOFIA DESIGN WEEK. В България ще пристигнат едни от най- авангардните имена в съвременния продуктов, комуникационен, интерактивен и графичен дизайн.
SOFIA DESIGN WEEK цели да постави София на световната карта на дизайна и да инициира разговор за следващата идентичност на визуалната ни среда, съобщават организаторите. Събитието цели да включи България в глобалната дискусия за смисъла и бъдещето на дизайна. <br /> Фестивалът е разделен на 4 основни модула с общо&nbsp;22 експозиции на 10&nbsp;места в София със свободен достъп. Първата изложба ще бъде открита&nbsp;на 2 юни.<br /> Гвоздей на събитието е престижният международен Next Identity Forum (17 лектора в 3 дни), който ще срещне едни от най-изявените представители на дизайн-авангарда с българска публика в три лекционни дни: от 5 до 7 юни. Сред гостите са живи легенди от продуктовия, комуникационния, интерактивния и графичния дизайн - всеки от тях, автор на поне една дизайн-революция в своята област:<br /> <b>Филип Апелоа </b>/Philippe Appeloig/ &ndash; е арт-директор на Лувъра от 2003. Той е и създател на графичната идентичност на музея d`Orsay, Националната опера в Париж, Френския Музикален театър и стотици други. Прави проекти за Министерствата на външните работи, на образованието и на културата на Франция, Филмовия фестивал в Кан, Центъра за съвременно изкуство Жорж Помпиду, Ню Йорк Таймс и мн.др. Изложбите и проектите му са обиколили света от Токио до Монреал.<br /> <b>Ерик Кеселс </b>/Erik Kessels/ и рекламната му агенция Kesselskramer се превърнаха в нарицателно за неконвенционалност: освен, че офисът им се намира в изоставена амстердамска църква, рекламното студио успя да превърне никому неизвестната фирма BEN в телеком номер 1 на Холандия. Сред клиентите им са Diesel, Nike, Absolut, Loyd и мн.др.<br /> <b>Джи Лий </b>е роден в Сеул, отрасъл в Сао Пауло и установил се в Ню Йорк визуален провокатор. Професионалното му портфолио е зашеметяващо - четири години арт директор в Saatchi &amp; Saatchi, две в Droga5, понастоящем творчески директор на Google Creative Lab и преподавател по дизайн в School of Visual Arts. Неговите графични идеи са оставили отпечатък върху институции като MoMA, Metropolitan Museum of Art, UNICEF и дълъг списък от брандове, сред които Nike, Jaguar, Coca-Cola и Heineken. Джи Лий е автор на книгата Univers Revolved (2004), която илюстрира неговата 3-D азбука, и с нея печели наградата AIGA 50 Books/50 Covers Award. Един от най-известните му проекти се казва Bubble Project. Това е оригинална социална акция, която се превръща в безкрайно популярна в цял свят. Бели, подобни на балони стикери, разлепени на различни обществени места, дават възможност всеки да коментира визуалната култура на града си, а най-запалените сформират интерактивна общност. На проектът е посветената и книга Talk Back, The Bubble Project през 2006. Bubble Project пристига в София, където ще се установи за кратко през юни.<br /> В програмата са предвидени пет уъркшопа, водени от най-изявените имена в съвременния дизайн и показващи работния процес на успешните дизайнери;<br /> Ще има и множество съпътстващи събития и акции в публичното пространство; Design Lounge зона в двора на Националната художествена академия.<br /> Концепцията, селекцията и визуалната идентичност на SOFIA DESIGN WEEK са дело на&nbsp;Андреан Нешев български дизайнер, завършил графичен дизайн в Дюселдорф, Германия, автор на дизайн-репортажа &ldquo;VISUAL CUT BULGARIA&rdquo;, и на&nbsp;Велина Стойкова &ndash; възпитаник на Werkplaats Typografie &ndash; едно от най-престижните висши училища за графичен дизайн в света /БЛИЦ