КЗК опроверга медийните мантри на Иво Прокопиев, Огнян Донев и Сашо Дончев!
Секторен анализ на Комисията за защита на конкуренцията доказва, че медийният пазар у нас не е застрашен
В началото на годината авангардът на задкулисието у нас – скандалните бизнесмени Иво Прокопиев, Огнян Донев и Сашо Дончев написаха пасквила „Бяла книга за свободата на медиите в България“, в който обвиниха във всички възможни грехове конкурентите на медиите им „Капитал“, „Дневник“, „Клуб Зет“, „Медиапул“ и на свързаните с тях хибридни издания, захранвани с щедри грантове от милиардера Джордж Сорос.
Въпреки че медийният пазар в България до голяма степен е изкривен именно заради непазарното функциониране на грантовите медии, получаващи наготово чужди пари, за да рушат държавността, същите медии, удобно за тях, нарочиха за медиен монополист депутатът от ДПС Делян Пеевски, който издава вестниците „Телеграф“ и „Монитор“.
През март тази година Министерският съвет обаче възложи на Комисията за защита на конкуренцията секторен анализ на конкурентната среда на медийния пазар в страната, като миналия петък анализът беше оповестен на сайта на КЗК.
При това изследване, на цели 133 страници държавният регулатор е анализирал характеристиката, структурата на общия медиен пазар в страната, дейността на всички видове медии, като е установил релевантните факти и обстоятелства, свързани с този пазар. Задачите, поставени на КЗК, са били да установи дали съществуват данни или предпоставки за предотвратяване, ограничаване или нарушаване на конкуренцията в сектора, както и каква е ситуацията на пазара на разпространение на печатни издания.
След близо 4 месеца задълбочено проучване, КЗК е формирала изводи, които категорично опровергават от години повтаряните лъжи на кръга „Капитал“. Експертите от комисията ясно са посочили, че пазарът на печатни издания може да бъде определен като конкурентен, като никакъв медиен монопол не е налице, а разпространението на печатни издания не поставя никакви непреодолими бариери за навлизане на нови участници и разрастване на съществуващите. Така в небитието потъна и друга неистина, повтаряна в последните години от спонсорираната от Сорос организация „Репортери без граници“, според която „медийната група на Пеевски“ притежавала 80 процента от разпространението на вестници.
Тъй като една от целите на секторния анализ е свързана с изготвянето на законопроект за изменение и допълнение на действащата нормативна база относно собствеността, финансирането на медиите и разпространението им – нещо което обяснимо плаши триото олигарси Прокопиев, Донев и Дончев, защото обществото ще научи как се финансират непазарно притежаваните от тях медии, обяснима беше и негативната им реакция им по повод този анализ, още в деня на оповестяването му.
Колкото и да се опитват обаче грантово зависимите медии и тези, спонсорирани от незаконно забогатели на гърба на народа скандални бизнесмени, да продължават да плюят по конкурентите си и да разпространяват фалшиви новини, рано или късно идва видовден, в който лъжите им биват изобличени.
Още повече, че ако си припомним стенограмите „Арго“ и думите на самия Прокопиев, че лично контролира мейнстрийма в двете големи телевизии - бТВ и Нова и прочетем внимателно сегашния анализ на КЗК, според който тези две медии притежават 95 % от пазарния дял на телевизионно съдържание (всъщност това на практика съвпада и с общия медиен пазар, предвид влиянието на телевизиите във формиране на общественото мнение), то ще установим, че монополист над „свободата на словото“ наистина съществува, и той е не друг, а Иво Прокопиев и свързаното с него политическо и олигархично задкулисие.