Комисията за защита на потребителите (КЗП) е започнала проверка на туроператора "Гъливер травъл", организирал екскурзията до Испания на 31 ученици от Националната финансово-стопанска гимназия в София, които са срещнали затруднение при настаняването в хотела след пристигането си, съобщават от комисията.
&quot;Веднага направихме проверка. Закъснялото плащане е направено и учениците са настанени в по-хубав хотел. До момента положението е овладяно&rdquo;, каза председателят на Комисия за защита на потребителите Димитър Маргаритов пред bTV.<br /> <br /> &quot;В хода на проверката е представен документ за извършено допълнително плащане към испанските контрагенти по повод настаняването на учениците&quot;, увери той. <br /> <br /> &bdquo;Работили сме по около 30 сигнала срещу фирмата в рамките на две години. По шест жалби фирмата е санкционирана и сега обжалва&rdquo;, разкри още Маргаритов. <br /> <br /> &bdquo;Приканвам хората, които имат подобен проблем, да ни звънят и да се реагира навременно. В нашия бизнес такива неща се случват и ще продължават да се случват. Ясно е, че местният туроператор иска предплащане&rdquo;, добави Димитър Попов, който е член на УС на Асоциацията на туроператорите. <br /> <br /> &quot;В Западна Европа при подобни случаи се задейства гаранционният фонд и се прибират хората, а туроператорът се обявява в несъстоятелност. Това е въпрос на законодателство. В случая бих дал съвет на родителите ваучерът да се предаде на родителите поне седмица преди пътуването&quot;, посъветва още Попов. Маргаритов увери, че ще се изпратят предписания към регионалните инспекторати в страната, за да са сигурни в туроператора./БЛИЦ <br /> <br />