Лидерска позиция и ръст за NOVA през ноември
Новините и актуалните предавания на медията са изборът на зрителите в активна възраст в България
NOVA се радва на все по-голям зрителски интерес през есенния телевизионен сезон, както по отношение на развлекателните формати, така и към новини и актуални предавания. Аудиторният дял на медията продължи да се покачва и през изминалия месец спрямо предходните два.
От началото на сезона (6 - 30 септември) до края на ноември аудиторният дял на NOVA сред зрителската аудитория в активна възраст (18-49 г.) е нараснал с над 12%. В същото време делът на втората по гледаемост телевизия през ноември спада с 5%, а предимството на NOVA е 20% средно за целия ден.
Данните на независимата международна пийпълметрична агенция Nielsen Admosphere Bulgaria регистрират и 3% ръст на NOVA спрямо ноември 2018, докато основният конкурент търпи загуба от 10% в аудиторния си дял сред активните зрители на възраст 18-49 години.
За категоричния успех на медията, която продължава да инвестира в качествено, ново и разнообразно програмно съдържание, свидетелстват резултатите на ключовите праймтайм продукции. Българските сериали в есенното портфолио на NOVA са потвърждение на дългосрочния ангажимент на медията да подкрепя родното филмопроизводство.
Осмият сезон на „Откраднат живот: Кръвни връзки“ оправдава зрителското доверие и през ноември постига близо 31% аудиторен дял сред зрителите в активна възраст и преднина от 20% спрямо турския сериал по bTV.
Над 27% от същата аудиторна група е предпочела „Пътят на честта“. Новата българска поредица в телевизионния ефир е с най-висок аудиторен дял по това време – с 36% повече спрямо дела на втората по гледаемост телевизия.
Неизменно присъствие в програмата на NOVA имат и развлекателните предавания. От понеделник до петък телевизията прави зрителите свидетели на риалити формата „Игри на волята“, който събира 27,3% от зрителите в активна възраст, гледащи телевизия, с преднина от 3% спрямо bTV по това време.
NOVA се грижи за доброто настроение на своята аудитория и в съботния ден, когато над 25% от зрителите в активна възраст наблюдават свалянето на поредната маска в шоуто и разкриването на мистерията коя известна личност е скрита под нея.
Впечатляващ е интересът на онлайн зрителите към праймтайм продукциите. С най-много видеогледания – над 6 млн., в онлайн платформите на Нова Броудкастинг Груп е „Пътят на честта“. Над 5 млн. са регистрираните видеогледания на „Игри на волята“, 4,8 млн. на сериала „Откраднат живот“, а повече от 1,7 млн. видеогледания има „Маскираният певец“.
Освен със силно развлекателно съдържание, през месеца NOVA регистрира отчетлив интерес към новините и актуалните предавания. Средният аудиторен дял за всички емисии сред зрителите в активна възраст през месеца е с 25% по-голям от емисиите на втората по гледаемост телевизия.
Централната емисия на NOVA е предпочетена от над една трета от тази аудиторна група, което е с 19% повече от дела на централната емисия на bTV.
В същото време данните показват, че централната емисия на NOVA е повишила дела си с 9% спрямо същия период предходната година, а втората по гледаемост телевизия отчита пропорционален спад. Сутрешните блокове „Здравей, България“ и „Събуди се“, както и следобедните коментарни студиа „Плюс минус.
Коментарът след новините“ и „Неделята на NOVA” също продължават да привличат повече активна зрителска аудитория в сравнение със съдържанието на втората по гледаемост телевизия по същото време.