Само за последните два месеца, от началото на кризата, на щандовете на магазините Lidl в страната са намерили място 92 нови български продукта както в хранителния, така и в нехранителния асортимент. Сред тях са продукти под собствени марки на веригата, търговски марки на производителя, както и продукти от линията „Родна стряха“. Реализираният от тях оборот само за три седмици надхвърля 2.6 млн. лв.

С цел да подкрепи още по-ефективно родните производители по време на криза и в отговор на Постановление 70 на МЗХГ, компанията активно включва нови стоки и доставчици, в това число и от предоставените от министерството списъци. Някои от производителите на новите продукти са вече съществуващи доставчици на Lidl, а други са изцяло нови зa веригата.

„За Lidl работата с български производители е ключов елемент от дългосрочната стратегия за развитие на компанията – ние работим активно с тях от стъпването на компанията на българския пазар досега и за тези 10 години изградихме устойчиви дългосрочни партньорства.  

Работим с над 200 български компании, на които сме предоставили най-различни възможности за реализация на местна продукция: десетки български производители  произвеждат продукти през множество собствени марки на веригата като Pilos за млечните, Pikok за месните и други – именно това и е големият смисъл на собствените мaрки.

Отделно от тази платформа преди три години стартирахме и продуктовата линия „Родна стряха“, която към момента включва 83 продукта от български производители. През последните 5 години осигурихме безпрецедентни за България възможности за износ за родни производители в мрежата на Lidl в цяла Европа, като само за миналата година износът на 39 български производители възлиза на над 40 млн. лв.

Но не спряхме дотук – в тази извънредна ситуация отново мобилизирахме ресурсите си с цел да осигурим допълнителна подкрепа за нашите български партньори и само за два месеца пуснахме 92 нови продукта от български производители в асортимента ни.

Вярваме, че всичко това свидетелства за ефективността на нашата дългосрочна стратегия за работа с българските производители за тези години“, коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

За увеличените обороти с български стоки от началото на кризата свидетелстват плащанията към български доставчици – за март 2020 търговската верига отчита ръст от 33,6% спрямо месец февруари 2020 г. Оборотите и съответно плащанията към български доставчици бележат значителен ръст и спрямо предходната година – съответно 30.8% през март 2020 г., спрямо март 2019 г. и 39% през април 2020 г., спрямо април 2019 г.

Новите български продукти в асортимента на веригата включват хранителни и нехранителни стоки. Значително расте предлагането при месото и колбасите - фирма „Компас“ вече реализира 8 нови продукта, „Месокомбинат Ловеч“ – 5, а други по-малки производители са с по 3 или 4 нови стоки.

Увеличение има и в добре познатата вече линия „Родна стряха“, в която новите продукти за последните два месеца са общо 6 – 4 в млечния асортимент с производители „Сердика-94“ и „Ненко Трифонов Фуудс“ ООД и два в месния – на „ЕКО МЕС“ ЕООД и „Месокомбинат Ловеч“. 

За да отговори на намаленото търсене на прясно изпечени хлебни изделия в резултат на кризата, Лидл България подкрепи своя дългосрочен партньор „Симид“, с когото разработи съвместно 4 нови продукти – замразени хлебчета и кифлички, които само за 3 седмици реализираха оборот от над 60 000 лв.

В нехранителния асортимент на веригата влизат нови продукти за дезинфекция, козметика, саксии, торове, защитни маски за лице, произведени в Стара Загора и много други.

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, част e от немската Schwarz-Gruppe и присъства в 32 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 101 магазина в 48 града и близо 3000 служители.