Започват масови проверки в хотелите, предлагащи пакет “Ол Инклузив” по морето.
Инспекторите от Агенцията по храните ще проверяват какво се сервира по така наречените шведски маси и дали не се пести от качеството, като се предлага залежала храна.<br /> <br /> Такива са и най-честите оплаквания на туристите. Предлагат се храни с изтичащ срок на годност, има оплаквания дори, че останалата по блюдата храна се прибира за повторна употреба- нещо, което, разбира се, трудно може да се докаже.<br /> <br /> Така или иначе, дали храната е прясна или не, може лесно да бъде установено - и по документи, и с лабораторни проби за годност. Най-важното при проверките е как се съхраняват храните. В салона за хранене на туристите топлата и студената кухня трябва да са отделени, както и напитките и плодовете. <br /> <br /> Най-често инспекторите се натъкват на неправилно съхранение и подредба на храните и липсващи етикети на стоките до изчерпване на партидата. Тогава се налагат глоби. При по-фрапиращи нарушения, може да се стигне и до затваряне на кухнята в разгара на сезона. <br /> <br /> Инспекторите по храните получават сигнали, че дори алкохолът се купува наливен и после се разфасова, за да излезе по-евтин. <br /> <br /> В зависимост от констатираните нарушения глобите, които налагат инспекторите са в размер от 500 до 2 000 лева, а от Агенцията за безопасност на храните обещават непрекъснати проверки през целия активен сезон.<br /> <br />