Метрото щяло да намали с 15% катастрофите в София
Пускането на втория диаметър на метрото от надлез "Надежда" до кв. "Лозенец" трябва да намали с 15.5% катастрофите в София. Това показват проучвания за ползите от подземната железница, съобщава Дневник.
Статистиката на КАТ показва, че само от началото на седмицата в града са станали над 400 пътни инциденти. Проучванията са представени днес от директора на общинската фирма "Метрополитен" Стоян Братоев по време на посещението на еврокомисаря по регионална политика Павел Самецки на строежа на метростанцията при хотел "Хемус".<br /> <br /> "След пускането на втория диаметър колите на градския транспорт могат да бъдат намалени със 72, от което ще се спестят 9500 тона гориво годишно", обяснил Братоев и припомнил, че пътуването с метрото, което отнема максимум около 20 минути, ще спести на столичани 43 хил. часа годишно, тъй като сега те се возят в градския транспорт два пъти по-дълго.<br /> <br /> Братоев е съобщил, че вече 160 хил. души ползват на ден метрото по линията от кв. "Люлин" до кв. "Младост". Заради натовареността на трасето общинското дружество ще купи още три влака. "Така ще намалим интервала на движение в пиковите часове с половин минута. Сега по това време влаковете минават на 4 минути", каза шефът на "Метрополитен". В същото време строителството на втория диаметър на подземната железница върви по график. <br /> <br /> През ноември се планира да започне изграждането на станцията на бул. "Черни връх". "Сменихме начина на строителството и няма да се наложи да спираме движението", допълни Братоев. Част от бул. "Мария Луиза" при Лъвов мост обаче ще бъде затворена, тъй като там също ще се прави спирка на подземната железница. Изграждането й ще започне в края на ноември. <br /> <br /> Скоро трябва да започне и строителството на метрото от надлез "Надежда" към кв. "Обеля". Строителят на обекта трябва да бъде избран до няколко седмици. Не е ясно кога може да започне изграждането на подземната железница от бул. "Цариградско шосе" до летището, тъй като за този участък все още не е осигурено финансиране. За бъдещето е оставено и строителството на третия диаметър от кв. "Княжево" към кв. "Левски"./ БЛИЦ