Министър Комитова обясни защо АМ "Хемус" трябва да бъде построена

Досега не съм издала нито едно разпореждане за спиране строежа, каза тя

Досега не съм издала нито едно разпореждане за спиране строежа на АМ "Хемус". Интересува ме само едно единствено нещо - магистралата трябва да бъде постоена, защото незавършеното строителство е най-скъпо, заяви служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова на брифинг на МРРБ. 

"В нашето министерство извършваме два вида строителство. Магистрала "Хемус" ще наречем ново строителство. Имаме и строителство, което наричаме ремонти на пътища. Много често тези две теми се смесват и разбирам, че не е станало достатъчно ясно кое се строи, кое се плаща, кое няма да се плаща, кое ще се спира, кое не и т.н. Магистрала "Хемус" е ново строителство, моля да не го бъркаме с ремонт", подчерта Комитова.

Цялото изпълнение на АМ "Хемус" е възложено на търговското дружество "Автомагистрали" ЕАД, като то е получило 1,38 млн. лв аванс за строителство. От тях 675 млн. са раздадени на фирми за доставка на материали и техника, каза министърът.

"Практически имаме два пъти гарантиране на едни и същи плащания. В повечето случаи те са от застрахователни дружества, а не от банкови институции, което законът позволява", обясни регионалният зам.-министър Тодор Анастасов.

Комитова потвърди, че наистина няма банкови гаранции, а парите са застраховани в няколко застрахователни компании.