Министър точи остра финансова секира за вноса на кола втора ръка
Вносът им да се обложи с нов данък от поне 500 лева на автомобил, поиска Георги Гвоздейков
Вносът на стари коли да се обложи с нов данък от поне 500 лева на автомобил. Тази идея огласи министърът на транспорта Георги Гвоздейков като мярка срещу застаряващия автомобилен парк у нас, който трови въздуха.
Данните сочат, че над 350 000 коли са били внесени в страната за 2022 г., което прави България първенец в Европа в тази печална класация.
"Ако обложим този внос на бройка автомобил да речем с минимум 500 лева, ето ти един инструмент, един фонд, който може да бъде използван за дотиране, за подпомагане на обществото и на хората, които искат да си купят електрически автомобили", обясни Гвоздейков. Пред БНТ той уточни, че е предложил идеята за облагането с поне 500 лева на българските автомобилни асоциации.
На въпрос дали тази такса ще удари по джоба бедните българи, които се предполага, че си купуват кола втора употреба, министърът опонира, че новият данък ще е за сметка на вносителите. "А вече те как ще си калкулират цената на стоката, си е тяхна работа", добави Гвоздейков.
В отговор на въпрос дали автомобилният парк в България се електрифицира "ударно", министърът коментира, че "ударно" е силна дума, но се осъществява съвсем нормален преход към новата еволюция в технологиите и в автомобилостроенето.
"Ние като общество трябва да осъзнаем, че другите държави напредват доста сериозно в този процес и ние трябва да полагаме максимално усилия да стимулираме обществото, за да облекчаваме условията България да преминава към екологичен автомобилен транспорт", подчерта министърът на транспорта.
"В крайна сметка ние трябва да се замислим какъв въздух искаме да дишаме, в каква среда трябва да живеем, защото ако се върнем на ситуацията с бедствието от миналата седмица с падналите дървета, бедствието се случи, защото дотогава нямаше паднала слана и листата по дърветата нямаше как да опадат. Анализите, които правят климатолозите, и това глобално затопляне става с помощта на хората и на никого другиго.
И мерките, които трябва да предприемем оттук нататък, не е просто да са на гърба на бедните, а на гърба на това в какъв свят оттук нататък искаме да живеем и това как трябва да съхраняваме природата", подчерта Гвоздейков, обвързвайки темата със състоянието на българския автомобилен парк с темата за бушуващата планетарна климатична криза.
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук