Министърът на транспорта разкри защо Зеленски е летял с български самолет до София
Що се отнася до хеликоптерите линейки, Гвоздейков обясни, че тя тази услуга ще ни струва около 1 милион лева на месец
Министърът на транспорта Георги Гвоздейков обясни, че украинският президент Володимир Зеленски за визитата си в България е използвал държавния операционен оператор – Авиоотряд 28, от съображение за сигурност. Това той направи в ефира на Нова нюз.
„Това е процедура за възлагане на услуга – доставка на два медицински вертолета, които да бъдат с екипаж, технически състав и до тук приключва всичко”, заяви още министърът на транспорта по повод договора на служебния министър Христо Алексиев за въздушните линейки и спора до колко е бил изгоден за България.
Всеки вертолет прогнозно може да направи по 250 часа годишно, прогнозира Гвоздейков и уточни, че става дума за 18 млн. лева, но не знае къде е записано цената на летателен час. "Около 1 млн. на месец струва тази услуга. Длъжни сме всеки месец да заплащаме тази цена”, каза министърът на транспорта.
По думите му – „лети не лети, плащаш 1 млн. и сме длъжни всеки месец след подписване на договора да заплащаме тази цена”. Гвоздейков обясни, че в техническата спецификация и в договора, подписан от служебния кабинет, нямало изискване да бъдат обучавани пилоти и медици.
Той отрече думите на своя предшественик, че постигнатата цена за летателен час е най-ниската и че било заложено безплатно обучение на пилоти и на медицински екипи
„Самото изказване на Христо Алексиев бе ходене по много тънък лед. Зад изказването стоеше провала на екипа, който работи по въпроса.
Това е процедура за възлагане на услуга, която цели доставката на 2 хеликоптера, с технически състав и това е. Държавата да осигури хангарите, оперативните бази. Едната база е заложена на летище София, другата – до военновъздушното училище в Долна Митрополия”, каза Гвоздейков.
Той се позова на договора, където не е записано обучение на медици и на пилоти. „В тези 24 точки като ангажимент на изпълнителя, няма ангажимент да обучава пилоти, нито медицински персонал”, каза Гвоздейков.
Относно „сглобката” на управляващата коалиция, той обясни, че целите Шенген, Еврозоната и законодателните промени, свързани с Плана за възстановяване и устойчивост обединяват правителството.
„Българският народ реши, че двете политически коалиции, които бяха на първо и на второ място, трябва да бъдат представени по този начин.
„Държим се като отбор, който трябва да изпълни тези задачи, представени пред нас”, каза транспортния министър.
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук