И трите мобилни оператора са готови да премахнат клаузата за автоматично подновяване на индивидуалните срочни договори на своите клиенти, стана известно на кръгла маса, свързана с проблемите с клиентите на телекомите.
От &quot;Виваком&quot; са готови да премахнат клаузата от 1 март.&nbsp;&nbsp;От &quot;Мобилтел&quot; също са съжгласни, но поставят условие стъпката да е&nbsp;едновременна за другите оператори, както и за&nbsp;другите компании в комуникациите. &quot;Глобул&quot; искат два месеца за подготовка.<br /> <br /> Сега телекомите подновяват автоматично срочните договори за същия срок и при същите условия, ако абонатите не подадат до определена дата писмено предизвестие за прекратяване, а при&nbsp;прекъсване на &nbsp;подновения договор начисляват&nbsp;неустойка &ndash; пълен размер на месечните такси до изтичане на договора.<br /> <br /> Дискусията беше организирана от Комисията за регулиране на съобщенията&nbsp;заради броженията напоследък и протестите, организирани от потребителските организации.<br /> <br /> Клиентите се оплакват най-много от невъзможността да прехвърлят номерата си от един на друг&nbsp;мобилен оператор, за което основна пречка са срочните договори.<br /> &nbsp;<br /> Шефът на КПС Веселин Божков обеща да предложи законодателни промени, които да задължат операторите да предупреждават клиентите си, когато стигнат до 90% от месечния лимит&nbsp; и така да парират&nbsp;друга хватка в ущърб на абонатите.<br /> <br /> Надхвърлянето на лимита трябва да става само с изрично съгласие на клиента, а не само по желание на оператора, категорични са от регулатора.<br /> <br /> От компаниите обаче роптаят, че&nbsp;сметките за международен роуминг не идват веднага до тях и който иска кредитният му лимит да се спазва, да си вземе предплатена услуга.<br /> <br />