Основните проблеми на БДЖ са финансовото осигуряване и остарялата техника, каза за „Хоризонт” изпълнителният директор на компанията Христо Монов. Той смята, че политиката на правителството към железниците трябва да се промени.
Монов обясни, че средната възраст на пътническите жп вагони е над 25 години, което вече дава своето отражение. Според него средствата от държавата за железниците трябва да се увеличат, за да може да се подменят остарелите локомотиви и вагони и да се извършат належащите ремонтни дейности на железопътната инфраструктура.
Христо Монов: "Може да се каже, че една от причините за пожарите е амортизираната техника. Вие знаете, че след пожара във влака София-Кардам ние предприехме редица мерки, за да гарантираме безопасността и сигурността."
Доколко пътуването обаче е достатъчно сигурно за живота и здравето ни? Много от железничарите са сигурни в това, че влаковете не са безопасни и можем спокойно да ползваме услугите на БДЖ.
Днес се навършват 120 години от създаването на БДЖ. /БЛИЦ