Мрежата прегря: Хиляди пишат "Готово", за да се сдобият с нов джип, но истина се оказа... СНИМКА
Така за по-малко от осем часа публикацията събра над 18 000 коментара и повече от 6 хиляди споделяния
Ново есе гръмна в социалните мрежи и отново хиляди българи се вързаха. Този път обаче кодовата дума беше „готово“, а играта се оказа чиста измама, пише "Телеграф".
Три години след като българските Фейсбук потребители решиха, че могат да се сдобият с къща за 1,7 млн. долара, стига в коментар под публикацията да напишат „есе“, се появи нова цел - последен модел рейндж роувър.
Според указанията, за да имат шанс да го спечелят, участниците трябва само да напишат в коментар „готово“. Така за по-малко от осем часа публикацията събра над 18 000 коментара и повече от 6 хиляди споделяния.
Промени
Първоначално под коментарите на потребителите се появяваха допълнителни инструкции. „Вашата обява е почти завършена! Все пак първо трябва да завършите процеса на проверка. За да направите това, просто споделете тази публикация с 5-те активни групи, в които сте“, гласяха те.
След небивалия интерес обаче измамниците започнаха да искат и незабавна регистрация, като за целта беше нужно въвеждането на лична информация - имейл, адрес и телефон.
Според оригиналната публикация „играта“ трябваше да приключи в 18,00 ч. в понеделник. Впоследствие пък се оказа, че победителят ще бъде избран през следващите 48 часа. Въпреки всички промени и нови изисквания хиляди измамени хора продължаваха да коментират и споделяха публикацията през целия ден.
От официалния представител на Land Rover в България потвърдиха, че нямат нищо общо с въпросната публикация и с провеждането на състезания от такова естествено, безвъзмездно предоставяне на автомобили от гамата и подаръци от такъв характер в настоящия момент.
„Новият модел Range Rover Sport 2022 беше глобално представен на 10 май тази година, а доставките му в страната се очакват в края на септември“, уточниха оттам и допълниха „От „Мото-Пфое“ съветваме интернет потребителите да бъдат внимателни и да не се доверяват на непроверени данни в социалните мрежи. Компанията не носи отговорност при злоупотреба с лични данни при съответния казус“.