МВР готви кардинални промени, нито един шофьор няма да е щастлив
Те са налагат, тъй като една от основните причини за тежките ПТП е завишената скорост
Водачите в България не спазват ограниченията за скоростта по пътищата, обикновено намаляват преди стационарните камери, тъй като се знаят.
По-добър ще бъде ефектът при замерване на средна скорост на отсечка, защото контролът ще бъде много по-голям, отколкото с камерата. Това коментира каза в Пловдив главният секретар на МВР Ивайло Иванов, цитиран от БТА.
Този тип системи засичат момента на навлизане в контролирания участък, както и момента на излизане от него. На база на тях се изчислява средната скорост на автомобила и, ако тя е над разрешената, следва санкция.
В случая няма никакво значение с каква скорост водачът ще мине покрай камерата и така традиционното натискане на спирачките за пред обектива губи смисъл.
Към момента вече има изградени две отсечки за измерване на средна скорост и въпрос на време е да получат лиценз от Българския институт по метрология за стандартизиране на измервателните уреди, уточни главен комисар Христо Терзийски, директор на Главна дирекция „Национална полиция”. По думите му едната е на третия тунел на АМ „Люлин”, а другата е на пътя Пловдив – Карлово.
С лицензирането на камерите, всички заснети от тях нарушения ще бъдат безапелационно приемани като доказателство в съда, ако някой реши да обжалва, каза още той и добави, че в момент на разработка са други две отсечки - на пътя Русе – Бяла и в района на село Микре.
Промените са налагат, тъй като една от основните причини за тежките ПТП е завишената скорост, отбеляза полицейският началник. Като цяло, нарушенията на водачите са основен причинител на катастрофите, като според МВР чак след това идват поведението на пешеходците и пътните условия.