МВР стъжни живота на ченгетата джигити

До края на месеца е срокът, в който всички полицаи и чиновници ще трябва да се подпишат в протокол, че са си получили глобите, след което да отидат и да си ги платят

МВР ще глоби всички ченгета джигити, извършили нарушения по пътищата. Абсолютно целият състав на силовото ведомство, включително администрацията, ще бъде проверен по Закона за движение по пътищата за невръчени актове и фишове. Това обявиха от МВР пред "Телеграф“, пише "Монитор".

Заповедта е издадена от вътрешния министър Бойко Рашков и е сведена до всички началници на главни дирекции, областни дирекции и РПУ-та от главния секретар Петър Тодоров.

Под ножа
„Директорите на всяка дирекция и районно управление са избрали вече служители, които да се заемат с проверката на състава. Влиза се в системата на Пътна полиция и оттам вече по ЕГН излиза дали даденият полицай има невръчени актове, фишове и на каква стойност са“, обясниха от силовото ведомство.

До края на месеца е срокът, в който всички ченгета и чиновници ще трябва да се подпишат в протокол, че са си получили глобите, след което да отидат и да си ги платят. До момента проверката е показала, че има униформени, навъртели 1200 и дори 1500 лв. глоби. Най-често те били за превишена скорост по магистрали и селски пътища.

Давност
Доста от служителите, изловени да карат като джигити, започнали да се оправдават, че те не са били зад волана на даденото МПС, но от МВР били категорични – да се погасяват глобите. Имало нарушители както от ГДНП, ГДБОП, Гранична полиция, така и от районните управления от София и страната.

Други от спипаните джигити пък обяснили, че няма да плащат санкциите, а щели да чакат да мине давностният 5-годишен срок и така да си спестят плащането.

Само преди десетина дни Рашков издаде и друга заповед - катаджиите да излязат от храстите, тъй като редовно изскачали изненадващо на пътя и били предпоставка за катастрофи. За нея стана ясно в писмен отговор на МВР министъра на въпрос на депутата от ДБ Мартин Димитров.

В заповедта е описано още катаджиите да дебнат за скорост на места с висока концентрация на ПТП, а не например след пътни знаци, където знаят, че шофьорите натискат газта и винаги нарушават ограниченията.