Млад мъж от Севлиево стана жертва на войната за клиенти между мобилните оператори. След като ползва новата услуга за пренос на номер на едно гише Иван Цонев изненадващо става активен потребител на два мобилни оператора с един номер.
Виновни&nbsp;за парадоксалната ситуация според&nbsp;разказа му пред&nbsp;PRO.bg са служителите във Виваком, които не спазват стриктно цялата процедура.<br /> <br /> Още в първия възможен ден - 6 август, Иван Цонев подава молба за прехвърляне на номера си от мрежата на Глобул към Виваком. <br /> <br /> &bdquo;Виваком трябваше да ми пренесат номер, а те на практика само приеха номера в тяхната мобилна мрежа и нищо повече, не са прекратили договора с Глобул и не са ми пренесли номера. И сега станах активен абонат на двата оператора с един и съще номер&quot;, разказва Иван Цонев, <br /> <br /> Заявлението е подадено месец преди да изтече договора му с Глобул. Според условията в него новият мобилен оператор поема ангажмент да прекрати официално отношенията между абоната и предишния доставчик.<br /> <br /> Докато тече цялата процедура минава повече от месец и от Глобул автоматично подновяват договора на Иван за още една година. Така той остава с един номер и две активни СИМ карти към два оператора.<br /> <br /> Иван пресмята, че луксът да ползва европейска услуга ще му струва около 150 лева. Това са дължимите такси към Глобул за една година. Той обвинява Виваком за бъркотията.<br /> <br /> Иван Цонев вече е подал 10 жалби към мобилните оператори и различни институции, но без резултат.<br /> <br /> Тъй като това се е случило в още в първия ден от откриването на процедурата &bdquo;на едно гише&quot; вероятно затрудненията са възникнали поради несработване на системите между двата оператора, твърдят от Виваком.<br /> <br /> От Комисията за регулиране на съобщенията също проверяват случая. Законният срок след подаване на жалбата е 2 месеца.<br /> <br /> Законоустановеният срок за пренасяне на номер е 7 дни. Оказва се обаче, че в повечето случаи този процес отнема месеци.<br /> <br /> От началото на годината има постъпили 800 жалби от потребители на мобилните опретатори и почти всички са свързани с невъзможността за сменяне на мобилния оператор със запазване на номера. След проверки на комисията за регулиране на съобщенията за издадени 238 наказателни пиостановления<br /> <br /> /БЛИЦ