Мъж създаде благотворителен онлайн магазин СНИМКИ

Предлагат се защитни средства с минимална търговска печалба, а всички приходи се даряват за добри каузи

От днес когато сме на обществено място, всеки трябва да носи маска или поне шал. Изискването, което раздели обществото, доведе и до опашки в аптеките. Заради това, а и в помощ на хората, един човек започна благотворителна инициатива – „Предпази и дари“. Това предаде bTV.

Медицински, текстилни маски, шалове - цената им скочи в пъти заради голямото търсене – в опит за защита от COVID-19 или в опит за спазване на променящите се правила.

 



В интернет – спекула с цените и закачки, вместо предпазните средства. А един 35-годишен мъж създава онлайн благотворителен магазин. 

„Това, което можем да направим, е да представим на аудиторията тези продукти - да ги представим на добра цена, пазарна, и съответно да ги продадем, като целият труд в проекта е абсолютно благотворителен“, посочва Васил Йорданов. 

Идеята – продава защитни средства с минимална търговска печалба, а всички приходи дарява за благотворителни каузи. 

„В началото имаше недоверие от потребителите "Как изведнъж се появи нов проект", "Има ли стоките налични…". Днес имаше един приятен пример - 4 човека бяхме забравили да им отбележим наложен платеж, съответно те са си получили пратките безплатно - всичките до един се бяха свързали с нас и пожелаха да платят по банков път направените поръчки“, споделя още Васил Йорданов. 

 



Така Васил се убеждава, че и доброто е заразно. А само за седмица събират 5 000 лева. И вече знае пътя на измамно високите цени на бленуваните - и вече задължителни - маски. 

Според него те трудно се намират в световен мащаб, но лесно се намират за България.

„Защото, ако търсите маски за една държава, която е с население над 30 милиона - вие търсите  определени количества, докато за една България, която е 7 милиона по статистика - лесно се намират такива количества“, обяснява Васил. 

От Българския червен кръст, които пък получават по лев от всяка поръчка чрез сайта – казват, че даренията на е-търговците у нас са големи. А кампанията на Червения кръст за по-малко от месец е събрала над 560 000 лева. 

За Васил, който иначе се занимава с търговия на луксозни стоки, личната помощ на всеки също е най-ценна.