Над 500 проверки извърши КЗП по повод Деня на детето и откриването на летния туристически сезон
Проверките включваха безопасността на предлаганите продукти и услуги, спазването на правото на информация на потребителите, прилагането на нелоялни търговски практики и други
Комисията за защита на потребителите (КЗП) извърши 526 проверки, в периода 1-3 юни, по повод Деня на детето и откриването на летния туристически сезон в цялата страна.
Проверките включваха безопасността на предлаганите продукти и услуги, спазването на правото на информация на потребителите, прилагането на нелоялни търговски практики и други.
Те обхванаха заведения за хранене и развлечения, павилиони за пици, дюнери, понички, сладолед, царевица, палачинки и др. Проверени бяха и преместваеми обекти за балони и играчки, батути, бънджи, детски кътове, надуваеми атракциони, магазини за детски дрехи и обувки, щандове за книжки, книжарници, паркове, зоологически градини, увеселителни паркове, аквапаркове, делфинариум, планетариум и др.
Проверки бяха извършени в градовете София, Благоевград, Дупница, Сандански, Кюстендил, Монтана, Враца, Русе, Велико Търново, Габрово, Ловеч, Плевен, Смолян, Стара Загора, Бургас, Несебър, Слънчев бряг и Св. Влас, Поморие, Варна, Търговище, Разград и Добрич.
Установени бяха общо 27 нарушения, като най-честите бяха свързани с липса на меню с обявени грамажи, на категоризация, на удостоверение, поставено на видно място, на регистър за рекламации, на работно време и др. Проверките показаха още липса на информация на етикет на български език за вида, производителя и вносителя на стоката, не издаване на касов бон и други. Продължават действията по налагане на административни санкции, принудителни административни мерки.
„Кампанията за проверки по време на Деня на детето е изключително важна за осигуряване на безопасна и приятна среда за децата и техните семейства. Чрез насърчаване на законовото съответствие и предотвратяване на потенциални рискове, КЗП не само защитава правата на потребителите, но и допринася за по-високото качество на предлаганите продукти и услуги“, коментира председателят на КЗП Мария Филипова.