"Автоматичното подновяване на договорите с мобилните оператори е в интерес на потребителите, но трябва да има възможност с едномесечно предизвестие те да бъдат прекратявани".
Това&nbsp;обяви в сутрешния блок на БНТ председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Дамян Лазаров. <br /> <br /> По думите му е необходима законова промяна в тази насока. <br /> <br /> &bdquo;При всички случаи трябва да се направи законова промяна относно срочните договори. Трябва да се въведе изискването, че срочният договор автоматично преминава в безсрочен с възможност, с едномесечно предизвестие, да може да бъде прекратен&quot;, каза още председателят на КЗП.<br /> <br /> Третият най-масов проблем на потребителите в сферата на мобилните услуги са кредитните лимити, обясни още той. <br /> <br /> Лазаров посочи, че освен проблемите с мобилните оператори, гражданите се оплакват масово и от закупуването на подаръци и предлаганите хотелиерски услуги.<br /> <br /> Само&nbsp;преди Нова година е имало изключително голям бум на оплакванията срещу мобилните оператори. Така например за месеците ноември и декември 2010 г. в КЗП са постъпили над 812 жалби от потребители за преносимостта на номерата при мобилните оператори. /БЛИЦ