Много пациенти злоупотребяват с Бърза помощ и звънят на спешния телефон заради „висока температура“ – 37,2 или зъбобол. Вместо да обърнат внимание на сериозните случаи, екипите са принудени да тичат по адреси на пенсионери с аритмия или да им измерят кръвното.
8 души работят на смяна в диспечерската стая на Бърза помощ. Пикът на обажданията започва към 17 часа и до към 21 часа телефоните прегряват. Сигналите са всякакви &ndash; от зъбобол до халюцинация, разказват пред &bdquo;Преса&ldquo; дежурните спешни медици. Всички случаи се записват както на протоколи, така и в системата на 112 и на Министерството на здравеопазването по електронен път. <br /> <br /> &bdquo;50% от сигналите не са за спешна помощ. Ако ние наистина обслужваме само спешните адреси, с 14 екипа щяхме да смогнем без проблем&ldquo;, обяснява зам.-директорът на Центъра по спешна медицинска помощ (ЦСМП) д-р Светла Богданова. <br /> <br /> Истината е, че повечето хора злоупотребяват &ndash; вместо да отидат при личния си лекар и да чакат по кабинетите, те звънят на 112. Получава се така, че Бърза помощ бива третирана като джипи на колела, и то безплатно. <br /> <br /> &bdquo;Ако се въведе глоба, макар и от 10 лв., за викане на спешен екип за случай, който е за личен лекар, а не за нас, хората ще започнат да се замислят, преди да наберат 112. В Ирландия, например, глобата е 800 евро.&ldquo;, добавя д-р Драгослава Балова, която отговаря за координацията на екипите. /БЛИЦ<br /> <br />