Заявената от шефа на национална агенция „Пътна инфраструктура” готовност за избор на нови изпълнители на трите лота на Автомагистрала „Тракия” даде повод на Консултативния съвет по транспорт и съобщения към НДСВ да обсъди отново темата, заяви неговият председател Олимпи Кътев по време на днешния брифинг в централата на партията.
Три са изработените на заседанието препоръки за политическа позиция на НДСВ:
• Да се публикуват документите по концесионния договор от 2004г., като се сравнят договорените тогава 2,7 млн. евро/км с тези, по които държавата плаща строителството на южната дъга, и проектните бюджети за изграждането на трите лота на магистрала „Тракия”.
• От правителството да изиска ясна концепция за финансиране на строителството на автомагистрала „Тракия” - чрез еврофинансиране, през националния бюджет или посредством концесиониране.
• Да не се предприемат тръжни процедури преди да бъде осигурено финансирането на целия обект, т.е. около 375 млн. евро.
• Към днешна дата от бюджета има осигурени 30 млн. лева, т.е. по 10 млн. лева за всеки от лотовете, посочи Олимпи Кътев.
Олимпи Кътев представи и варианта на група народни представители от НДСВ за промени в проекта за закон за движение по пътищата. Предложенията ще бъдат внесени в НС още в началото на следващата седмица. НДСВ не е изоставяло темата за безопасността на движението и поради злополучния край на правителствения законопроект, бламиран на първо четене от НС, подчерта той.
Кътев заяви намерението на НДСВ да се възползва от парламентарните механизми за контрол на приетия миналото лято закон, според който 50% от събраните глоби за нарушения по пътищата да се използват за закупуване на видеотехника: „През 2008 г. са събрани около 45 млн. лева. Какво е направило МВР с тези около 22 млн. лева – колко видеосистеми е закупило и монтирало?”
Внесените от НДСВ промени ще съдържат и текстове, според които ще се търси отговорност и на стопанисващите пътищата. /БЛИЦ