След печалното съобщение, че Центърът за обслужване на клиенти на ЕНЕРГО-ПРО във Варна няма да работи до възстановяване на щетите от протестните действия, тази вечер ЕРП-то за Североизточна България публикува на сайта си оптимистична новина. Сметките за февруари на някои клиенти ще достигнат близо 28% намаление в сравнение с кошмарните суми за януари.
Ето и пълният текст на съобщението, в което обаче не се прави сравнение със сметките за аналогичния период през миналата година.<br /> <br /> Според данни на ЕНЕРГО-ПРО, средното намаление на сметките за електроенергия за февруари на клиентите със срок за плащане до 15-то число на месеца, е приблизително 28%. В тази група попадат 37% от всички клиенти на компанията. Клиентите могат да получат информация за стойността на сметката си както и за индивидуалния си отчетен период на интернет страницата на компанията www.energo-pro.bg, на денонощния телефон 0700 161 61 (на цената на един градски разговор) или в центровете за обслужване на клиенти.<br /> <br /> Един от факторите, който оказва влияние върху намалението на сметките за електроенергия за февруари спрямо тези за януари е отчетният период. За сравнение ─ отчетният период през месец януари за клиенти със срок на плащане 15-то число, включва средно 33 дни, а отчетният период за месец февруари включва средно 27 дни. Средните температури през периода, включен в сметките за февруари на територията, обслужвана от ЕНЕРГО-ПРО са били с 2 градуса по-високи от температурите през периода, включен в сметката за месец януари.<br /> <br /> Статистиката на експертите на дружеството за първата група клиенти, със срок за плащане 10-то число, отчете намаление на сметката им за февруари спрямо тази за януари от над 16%. Очаква се за последната група клиенти със срок за плащане 25-то число на месеца да има най-голямо намаление на сметката за февруари в сравнение с останалите две групи клиенти, поради най-голямата разлика в броя дни, включени в сметката.<br />